Gelaran Datuk Bagi Farid Kamil Dan Boy Iman Ditarik Balik

Gelaran Datuk Bagi Farid Kamil Dan Boy Iman Ditarik Balik

Farid Kamil dan Boy Imana antara individu yang ditarikh balik atau dibatalkan Anugerah Darjah Kebesaran Negeri Pahang yang membawa gelaran Datuk.

Menurut laporang Bernama, Farid Kamil dan Boy Iman antara 5 individu yang ditarikh balik gelaran datuk atas perintah Sultan Pahang Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah berkuat kausa 1 Februari 2021 yang lalu.

Untuk 3 lagi yang pernah menerima Anugerah Darjah Kebesaran Negeri Pahang adalah dua ahli perniagaan tempatan iaitu Wong Shee Kai @ Ricky dan Syed Mohammad Faiz Syed Azemman serta ahli perniagaan wanita warga Vietnam, Tran Thi Mai@Maimunah.

Gelaran Datuk Ditarik Balik

Sebelum ini Boy Iman merupakan antara penerima Darjah Indera Mahkota Pahang (DIMP) yang membawa gelaran Datuk iaitu pada Mei 2017. Manakala Farid Kamil pula menerima anugerah ini pada Disember tahun yang sama, tahun 2017.

BACA : Boy Iman Diisytihar Muflis

Tanpa alasan penarikah diberikan, menurutnya lagi, mungkin adalah disebabkan mereka ini pernah terlibat dan pernah didakwa di mahkamah atas pelbagai kesalahan seperti menipu, rasuah dan sebagainya.


sumber : Bernama

Post a Comment

Previous Post Next Post