20 Jenis Hadiah Untuk Ayah Anda Sempena Hari Bapa

20 Hadiah Untuk Ayah Sempena Hari Bapa

Hari Bapa dah nak dekat dan anda bercadang untuk beri hadiah sebagai penghargaan. Tapi anda tak tahu nak bagi hadiah apa. Jangan risau, anda boleh lihat senarai 20 hadiah untuk ayah anda ini sempena Hari Bapa atau Father's Day.

Ianya bukanlah hari perayaan rasmi yang disambut, tetapi hanya sekadar hari penghargaan kepada semua golongan bapa yang telah memberi segala keringat dan pengorbanan kepada isteri dan anak-anak, khususnya kepada keluarga sendiri. Hari Bapa biasanya disambut pada 21 Jun 2020.

Kita bukanlah kena tunggu Hari Bapa, baru nak hargai jasa, nak tunggu Hari Ibu, baru nak bagi hadiah. Islam pun ajar untuk kita hargai Ibu Bapa setiap masa iaitu dengan menghadiahkan doa kepada mereka seperti doa yang diajar oleh Nabi. Ianya juga dituntut.

Tetapi tidak salah untuk memberi penghargaan atau hadiah untuk mereka tetapi bukanlah niat untuk mengikuti trend Hari Bapa tersebut. Hadiah pun merupakan sebuah pemberian sebagai tanda penghargaan kepada seseorang. Siapa yang tak suka kan kalau dapat hadiah, lagi-lagi dapat daripada kesayangan seperti anak atau isteri kan.

Kalau anda tiada idea nak bagi hadiah apa pada Ayah anda sempena Hari Bapa ini, anda boleh tengok senarai 20 hadiah yang anda boleh beri kepada Ayah anda.

1.   Bostanten Men's Wallet with Gift Box

Bostanten Men's Wallet

Mungkin dompet ayah anda sudah lusuh atau lama, apa salahnya belanja beliau dengan hadiahkan dompet baru kan.

2.   BOSTANTEN Leather Belts

BOSTANTEN Leather Belts

Ini juga penting untuk lelaki terutamanya golongan ayah. Belikan taling pinggang, takda la seluar terlondeh nanti kan.


3.   Neck Tie

Neck Tie

Jika ayah anda masih bekerja, ini juga hadiah hari bapa yang boleh anda beri kepada beliau. Barulah ayah bangga dapat pakai tie anak dia bagi kan.


4.   Mi Band 4 (Jam Kesihatan)

Mi Band 4

Untuk menggalakkan ayah kita jalani kehidupan yang sihat, boleh hadiahkan jam kesihatan ini. Boleh trace berapa langgah dilakukan sehari.


5.   Helmet


Hadiah ini boleh diberi jika, ayah anda mempunyai motor. Bagi helmet barulah dan pastinya lebih selamat ketika menunggang.


6.   Branded Perfume

branded perfume

Untuk pastikan ayah anda sentiasa wangi terutamanya ketika berada di luar. Hadiah beliau dengan perfume yang berkualiti. Takkan kita je pakai perfume mahal kan


7.   Suite Men

Suite Men

Beri bapa anda suite lenggap yang baru. Ini boleh digunakan jika mereka masih bekerja terutamanya kerja pejabat.


8.   Set Kelengkapan Memancing

fishing combo

Kalau ada ayah kaki pancing. Set combo pancing ni mesti dia suka punya lah. Silap-silap hari-hari turun mengail kan.


9.   Penginapan di Hotel

hotel

Sekarang banyak hotel buat promosi sempena PKPP ni. Jadi apa lagi, cari la pakej hotel yang murah, dan bagi ayah anda berehat di hotel.


10.   Jam tangan

watch

Hadiahkan ayah anda sebuah jam tangan sempena Hari Bapa ini. Bagi dia nampak muda dengan jam tangan elegance.


11.   Mesin Urut Badan

Mesin Urut Badan

Ayah yang sudah meningkat usia, pasti selalu sakit-sakit badan. Hadiahkan je kerusis urut ni. Hari-hari boleh mengurut sendiri di rumah


12.   Mesin Urut Kaki

Mesin Urut Kaki

Tak cukup dengan mesin urut badan, hadiahkan juga mesin urut kaki. Legakan kaki ayah anda selepas penat seharian.


13.   Motosikal

motosikal

Helmet dah beri, tapi motor takda. Apa lagi, berilah ayah anda sebuah motosikal. Boleh dia ronda-ronda kampung dengan pemberian anaknya kan.

14.   Pelembap Udara

dehumidifer

Pastikan keadaan rumah sentiasa segar, boleh dapatkan dehumidifier ini. Beri kesihatan yang baik kepada ayah anda.


15.   Water Filter


Air merupakan keperluan harian. Jadi ianya perlu bersih sentiasa. Dapatkan water filter untuk menapis air menjadi lebih bersih dan sihat untuk diminum


16.   Pakej Umrah

pakej umrah

Rasanya, inilah antara hadiah yang tidak akan ditolak oleh ibu bapa anda. Selain daripada ayah, beri juga kepada ibu anda. Beri pakej Umrah kepada ibubapa anda. Besar ganjarannya.

17.   Dell Laptop

Dell Laptop

Jika ayah anda masih memerlukan laptop untuk bekerja. Apa kata hadiahkan laptop Dell terbaru untuk beliau sempena Hari Bapa nanti.


18.   Realme Smartphone

smartphone realme

Hadiahkan smartphone kepada ayah anda. Mudahlah kalau nak Whatsapp ke video call dengan ibu ayah di kampung kalau kita sibuk di bandar bekerja kan.


19.   Pakej pelancongan

pakej percutian

Luangkan masa bersama dengan ibu ayah anda. Pergilah bercuti, hadiahkan percutian yang bermakna untuk anda sekeluarga. Spent masa bersama ketika bercuti. Itulah saat yang mungkin akan hilang di masa akan datang. Hargailah. Pergi bercuti.

20.   Urutan SPA

urutan spa

Hantar ayah anda ke SPA sekali sekali. Bagi urutan dan kerehatan kepada beliau. Sekali sekala berehat di SPA, boleh la kan.

Baca Juga

0/Post a Comment/Comments

Recommended