Senarai 5 Aksesori MacBook Terbaik Anda Perlu Ada Tahun 2024

5 Aksesori Terbaik Apple MacBook 2023 Anda Perlu Ada

MacBook kini menjadi antara laptop terbaik di pasaran dan ramai yang suka akanya kerana mudah digunakan serta mempunyai prestasi tinggi dan kini telah digunakan oleh berjuta-juta orang di dunia.

Keluaran terbaru Apple MacBook kini lebih moden sudah mempunyai sambungan port USB-C dan model MacBook Pro juga telah mengemabalikan fungsi card reader dan output HDMI.

Selain itu, Apple juga telah melancarkan laopt MacBook Pro (2023) 14.2 dan 16.2 inci terbaru dimana dikuasakan oleh cipset Apple M2 Pro dan M2 Max yang baru.

Jadi disini, kami akan tunjukkan kepada anda beberapa aksesori terbaik yang anda boleh dapatkan untuk digunakan dan memanfaatkan MacBook anda sepenuhnya.

5 Aksesori Terbaik Apple MacBook 2024

#1 - Kabel USB

Mempunyai kabel USB berkualiti tinggi adalah sangat penting, tanpa mengira apa sahaja kerja yang anda lakukan menggunakan MacBook anda. Sama ada untuk mengecas, memindahkan data atau menyambung peranti dan aksesori lain.

Kabel USB

#2 - Docks & Dongles

Walaupun MacBook baru kini mempunyai port yang mana kita perlukan, mungkin ada peranti anda yang lain menggunakan port selain USB-C. Jadi untuk menyambungkannya anda boleh guna dongle, tapi kalau nak lebih port lagi, lebih baik menggunakan dock terus.

Berikut merupakan antara dock dan dongles terbaik anda boleh dapatkan bagi membantu anda menyambungkan peranti lain ke MacBook

Docks & Dongles

#3 - Portable SSD

MacBook kini telah menawarkan storage sehingga 1TB yang mana harganya pasti jauh lebih mahal. Jadi untuk lebih jimat, anda dapatkan hanya storan 256GB atau 512GB sahaja.

Tapi kini banyak file yang anda ingin simpan sehingga tidak cukup ruang. Jadi jalan penyelesaian adalah dapatkan portable SSD atau HDD yang mana harganya kini juga lebih berpatutan. Berikut antara pilihan terbaik anda boleh dapatkan di pasaran

Portable SSD

#4 - Mouse aka Tetikus

Apple Magic Trackpad di Macbook adalah yang terbaik di pasaran, tetapi kadang kala menggunakan mouse fizikal lebih memudahkan. Ini antara yang mouse terbaik, lebih responsive dan ergonomik yang anda boleh beli untuk tahun 2023

Mouse aka Tetikus

#5 - Earbuds & Headphones

Sama ada anda berada di rumah, di luar atau di cafe sekali pun ketika ingin menerbitkan content, wireless earbuds memainkan peranan yang penting dalam membantu anda kekal fokus dan tidak lagi gangguan untuk beberapa tempoh.

MacBook pastinya berfungsi dengan optimum dengan peranti Apple sendiri. Jadi adalah lebih baik mendapatkan AirPods sebagai pilihan utama. Tapi jika anda inginkan jenama lain juga, anda boleh tengok senarai dibawah

Earbuds & Headphones

Berikut Antara MacBook Yang Anda Boleh Beli Untuk Tahun 2023

Keluaran terbaru untuk MacBook adalah menerusi MacBook Pro (2023) dari 16.2 dan 14.2 inci. Selain itu ada juga untuk Apple MacBook Pro 2021 with M2 Chip, MacBook Air M2 dan sebagainya. Boleh tengok senarai dibawah

MacBook 2023 Terbaik

Post a Comment

Previous Post Next Post