Bayaran BKM Fasa 2 Dibuat Bermula 27 Jun 2022

Bayaran BKM Fasa 2 Dibuat Bermula 27 Jun 2022

Ini pastinya akan mengembirakan ramai orang apabila Kerajaan hari ini menerusi Perdana Menteri, YAB Ismail Dato' Sri Ismail Sabri Yaakob mengumumkan pembayaran Bantuan Keluarga Malaysia (BKM) Fasa 2 akan dibuat bermula 27 Jun 2022.

Berita ini pastinya ditunggu-tunggu oleh orang ramai berikutan peningkatan harga barangan keperluan seperti ayam dan minyak masak yang pastinya akan membebankan pengguna terutamanya golongan isi rumah berpendapatan rendah.

Jadi orang ramai yang layak untuk BKM ini, anda boleh semak status kelulusan dan bayaran mulai tarikh tersebut di pautan bkm.hasil.gov.my

Bukan itu sahaja, melalui sidang media khas daripada Perdana Menteri tersebut juga memberitahu Kerajaan sediakan bantuan tunai tambahan kepada golongan B40 sebanyak RM100 untuk golongan isi rumah dan RM50 untuk golongan bujang.

Tambahan bantuan ini dibuat berikutan cabaran kos sara hidup dan juga kenaikan harga barang yang berlaku ketika ini. Bayaran tembahan ini akan dibuat bersama dengan bayaran BKM Fasa 2 tersebut.

Post a Comment

Previous Post Next Post