Cara Masak Dan Resepi Waffle Sedap & Rangup Ikut Sukatan Yang Betul

resepi dan cara masak waffle sedap dan rangup

Jika dikatakan waffle itu terbaik pastinya dinilai daripada rasa sedapnya dan juga cukup rangup apabila dimakan. Jadi kepada yang mencari macam mana nak buat, ini ada resepi untuk anda untuk hasilkan waffle sedap dan rangup.

Jika sebut pasal waffle pastinya akan membayangkan bentuk bulat dengan corak kotak-kotak pada bahagian tengah isinya. Jadilah ianya makanan yang dipanggil waffle.

Waffle ini juga kebiasaanya dijadikan makanan ketika breakfast apabila disatukan dengan pelbagai topping seperti jem strawberi, coklat, peanut, kaya sehinggalah diletakkan aiskrim pada atasnya mengikut kegemaran tersendiri.

Jadi Nor Asiah ada kongsikan resepi dan cara masak waffle dengan sukatan yang betul supaya dapat menghasilkan waffle yang sedap, terbaik dan rangup.

Jom tengok resepi tersebut

Cara Masak Dan Resepi Waffle Confirm Sedap

Sebenarnya terdapat cara pantas untuk anda hasilkan waffle iaitu dengan menggunakan tepung tersedia yang dijual di pasaran dan hanya perlu campur air sahaja. Anda boleh beli Tepung Waffle Crispy Premium Brand 66 atau Tepung Sumo's Premium Belgium Waffle

Tetapi anda boleh ikut resepi ini dengan menghasilkan acuan tepung sendiri mengikut sukatan yang betul bagi menghasilkan waffle yang sedap.

Selain itu, perkara penting anda perlu ada waffle maker tidak kisah jenama apa sekali pun. Anda boleh tengok sini senarai waffle maker terbaik dengan harga murah dan berpatutan

Bahan-Bahan

Cara Masak

1)  Masukkan kesemua bahan tersebut ke dalam mangkuk dan pukul hingga sebati

2)  Biarkan adunan dalam 10 - 15 minit

3)  Kemudian barulah masuk kan kedalam bekas waffle atau waffle maker dan masak

resepi dan cara masak waffle sedap dan rangup

4)  Jika sudah masak, anda boleh letak apa-apa perisa pada bahagian atas waffle mengikut citarasa anda

resepi dan cara masak waffle sedap dan rangup

Untuk perisa atau jem tersebut, anda boleh beli disini; coklat, peanut, jem strawberi dan blueberry.

sumber : Nor Asiah

Post a Comment

Previous Post Next Post