6 Produk Protein Yang Anda Boleh Cuba Untuk Membina Otot Badan

6 Produk Protein Yang Anda Boleh Cuba Untuk Membina Otot Badan

Produk gym ini merupakan antara produk protein yang anda boleh ambil sebagai supplement atau makanan tambahan bagi membina otat badan. 

Produk ini diambil bagi membantu mempercepatkan lagi pembinaan otot disamping aktiviti di gym. Jadi untuk dapatkan bentuk badan ideal selain daripada produk ini, anda juga perlu bersenam atau pergi ke gym tau.

Produk Protein Untuk Membina Otot

Produk-produk ini anda boleh dapatkan di kedai yang menjual barangan makanan tambahan untuk bina badan atau anda boleh dapatkan secara online dengan link yang dikongsikan dibawah. Antara jenama terkenal seperti Optimum Nutrition (ON), AGYM Nutrition dan banyak lagi

1.    Protein Soya

Selain penghadaman yang seimbang, kelebihannya yang utama adalah meningkatkan perkembangan kadar hormone dan membaik pulih otot selepas sesi senaman. 

Usah khuatir, ia tidak akan mengurangkan hormone Testosterone (maskulin) atau meningkat hormone Estrogen (feminine) di dalam tubuh lelak.

▶️ Shopping Link [Shopee] [Lazada]


2.    Whey Protein

Whey Protein

Whey Protein terbaik untuk merangsang tumbesaran otot. Ia terbahagi kepada 2 jenis serbuk iaitu Whey Protein Isolate (WPI) dan Whey Protein Concrete (WPC). WPI merupakan serbuk tulen, ia cepat meresap dan pantas membina otot baru. Manakala WPC pula mengandungi kadar karbohidrat dan lemak yang sedikit tinggi daripada WPI

▶️ Shopping Link [Shopee] [Lazada]

3.    Protein Putih Telur

Sangat berkualiti tinggi dan pantas dihadam. Penyerapan perlahan sedikit daripada Whey namun lebih laju daripada Kasein. Campurkan ketiga-tiga protein ini (Protein Soya, Susu dan Putih Telur) untuk keberkesanan tumbesaran dan pembinaan otot sepanjang hari.

▶️ Shopping Link [Shopee] [Lazada]

4.    Protein Bars

Protein Bars

Sesuai diambil tika tidak punya masa atau putus selera makan. Terbungkus mudah, ia lengkap segala nutrisi. Pun begitu, ia tidak sesuai dijadikan santapan sebelum atau selepas senaman. Ini kerana, ia tidaklah menyerap sepantas protein berdalir.

▶️ Shopping Link [Shopee] [Lazada]

5.    Protein Susu

Apabila susu melalui proses saringan keluar kabohidrat dan lemak, maka terhasillah satu produk kecergasan yang dipanggil Protein Susu. Protein Susu ini mengandungi 80% Kasien dan 20% Whey, khusus untuk membina otot yang jitu dan padu.

▶️ Shopping Link [Shopee] [Lazada]

6.    Kasein (Casein)

Produk terakhir untuk and amula bina otot badan ialah Kasein. Protein ini sesuai diambil sebelum masuk tidur. Ia bertindak perlahan, disamping menyumbang Asid Amino pada otot ketika proses penyembuhan (recovery). Campurkan juga ke dalam post-workout whey shake untuk memantapkan lagi ransangan tumbesaran otot seluruh badan.

▶️ Shopping Link [Shopee] [Lazada]

Kasein

Diharap perkongsian ini bermanfaat untuk anda yang sudah mula untuk proses membina otot badan. Disarankan juga dapatkan khidmat pesanan pakar nutrisi sebelum mengambil produk makanan tambahan.

Post a Comment

Previous Post Next Post