Cara Withdraw Duit Daripada Shopee Ke Akaun Bank Sendiri

Cara Withdraw Duit Daripada Shopee Ke Akaun Bank Sendiri

Tak tahu cara nak keluarkan duit daripada akaun ShopeePay anda? Jangan risau, anda boleh ikuti langkah dan cara withdraw duit daripada Shopee ke akaun bank sendiri disini.

Sekarang nampaknya Shopee sangat menggalakkan pengguna menggunakan eWallet ShopeePay yang ada di dalam aplikasi sehinggakan banyak voucer diskaun boleh digunakan jika anda membayar menggunakan ShopeePay berbanding menggunakan akaun bank. 

Sebenarnya penggunaan ShopeePay tiada keburukan pun, ini kerana jika anda topup duit banyak pun, kesemua duit tersebut boleh dimasukkan ke akaun bank semula. Jadi tidak perlu pun simpan banyak-banyak dalam ShopeePay. Tapi ada caranya untuk keluarkan duit tersebut. Pastinya ia mudah sahaja.

Jadi jika anda sudah topup duit banyak dalam ShopeePay dan dalam masa yang sama anda ingin gunakan cash, anda boleh keluarkan duit tersebut dan masuk ke akaun bank semula. Kemudian boleh la withdraw di mesin ATM kan. Jadi jom kita tengok cara withdraw duit daripada Shopee ke akaun bank sendiri.

Cara Withdraw Duit Daripada Shopee Ke Akaun Bank

Sebelum itu, anda perlu tahu dalam masa 7 hari, anda hanya dibenarkan untuk withdraw duit daripada Shopee sebanyak 3 kali sahaja iaitu secara percuma. Selain itu, tempoh untuk duit tersebut masuk ke akaun bank adalah dalam masa 1-3 hari. Tiada caj dikenakan setiap kali pengeluaran kecuali lebih daripada 3 kali seminggu.

Anda boleh keluarkan duit melalui ShopeePay melalui aplikasi Shopee di Android, iOS atau Huawei App Gallery. Buka aplikasi Shopee, kemudian pada bahagian laman utama, anda klik pada "ShopeePay ikon" seperti dalam gambar.

Akan dipaparkan jumlah duit anda yang ada di dalam akaun ShopeePay. Kemudian klik pada butang "Transfer".

Cara Withdraw Duit Daripada Shopee Ke Akaun Bank Sendiri

Kemudian pilih "Transfer to bank account" dan pilih bank anda yang anda ingin terima duit tersebut seperti contoh Maybank, CIMB dan sebagainya. Dah selesai, boleh masukkan jumlah duit yang anda ingin keluarkan. Tiada jumlah minimum. Klik "Next". Jika sudah pasti kesemuanya, akhir sekali tekan "Confirm".

Cara Withdraw Duit Daripada Shopee Ke Akaun Bank Sendiri

Jika sudah siap, anda perlu masukkan "no pin" yang anda telah tetapkan dan klik "Ok". Selesai!. Akhirnya, anda perlu tunggu sahaja duit tersebut akan masuk ke akaun bank anda secara automatik.

Cara Withdraw Duit Daripada Shopee Ke Akaun Bank Sendiri

1 Comments

Previous Post Next Post