Dapatkan Tips Dan Cara Lulus Temuduga Kerja Kerajaan Untuk Tahun 2020

Tips Dan Cara Lulus Temuduga Kerja Kerajaan Untuk Tahun 2020

Anda mungkin akan menjalani temuduga jawatan kerajaan tidak lama lagi. Jadi tak perlu rungsing, anda boleh dapatkan tips dan cara lulus temuduga kerja Kerajaan ini dengan mudah di tahun 2020 ini.

Untuk melayakkan kita menghadapi temuduga kerja Kerajaan ni, pastinya terdapat banyak tahap yang perlu dilalui. Sebegai permulaan mesti mendaftar di SPA8i, seterusnya jika mempunyai kekosongan, anda akan melalui Peperiksaan Online Perkhidmatan Awam (PSEE), Ujian Kecergasan (UKJK), dan akhirnya barulah melalui Proses Temuduga.

Kebiasaanya proses temuduga lah antara tahap yang paling sukar dan biasanya disinilah ramai akan gagal. Mengikut statistik pada tahun 2014, 2.5 juta permohonan bagi mengisi 80,000 jawatan kosong dan ini bermakna hanya 3.2% sahaja yang akan dipilih. Jadi disini menunjukkan persaingan yang amat sengit dan ia memerlukan lebih dari sekadar nasib.

Tips Dan Cara Lulus Temuduga Kerja Kerajaan Untuk Tahun 2020

Tips Dan Cara Lulus Temuduga Kerja Kerajaan Untuk Tahun 2020

Biasanya masalah yang dihadapi oleh peserta ketika proses temuduga ini seperti tidak tahu cara kenalkan diri semasa temuduga, tidak tahu adab yang perlu diamalkan ketika proses berjalan, pakaian temuduga juga perlu betul dan sehinggalah susunan sijil untuk temuduga SPA ni.

Selain daripada itu juga, tidak membuat persedian, kurang pendedahan, komunikasi yang kurang lancar, over confident, tidak tahu jawab soalan panel temu duga dan pelbagai lagi. Jadi kesemua perkara ini, anda perlu tolak jauh-jauh supaya anda menjadi antara peserta yang terpilih untuk bekerja di dalam sektor Kerajaan seperti orang lain.

Antara soalan yang biasa ditanya oleh panel temuduga:
  • Terangkan tentang diri anda?
  • Kelebihan dan kelemahan diri anda
  • Kenapa memohon jawatan ini?
  • Kelebihan berbanding calon lain?
  • Kenapa nak kerja dengan Kerajaan?
  • Apa alasan anda untuk berhenti di tempat kerja lama?
  • Pencapaian terbesar dalam diri?
  • dan banyak lagi

Jadi untuk itulah, sebuah panduan untuk anda telah diterbitkan dalam bentuk eBook bagi memudahkan urusan temuduga Kerajaan anda.

eBook ini bukanlah diterbitkan oleh sembarangan sebaliknya dikeluarkan oleh Ketua Unit Sumber Manusia di salah sebuah agensi Kerajaan tau. Beliau, Jud Jamil telah secara langsung terlibat secara langsung dalam proses temuduga jawatan kosong dan kerap menjadi panel temuduga.

Jadi perkongsian yang dikeluarkan ini, pastinya perkongsian pengalaman beliau dalam proses temuduga terutamanya dalam temuduga Kerajaan. Jangan risau, swasta pun boleh pakai yang ini.

Insyallah, panduan lengkap langkah demi langkah ini dapat membantu anda membuat persediaan yang lengkap bagi sesi temuduga yang akan anda hadiri kelak.

Anda boleh dapatkan Ebook Rahsia Mudah Lulus Dalam Sesi Temuduga Kerja Kerajaan untuk tahun 2020.

Anda ingin dapatkan tips cara kenalkan diri atau nak tahu jawapan temuduga atau ketahui rahsian lulus temuduga dan ketahui soalan-soalan temuduga bagi Gred 19 atau Gred 29 atau Gred 41 sekali pun, perlu dapatkan Ebook ini.

Apa yang menarik sangat Ebook ini? Apa kandungan terdapat di dalamnya?
  • Penerangan tentang 11 rahsia berjaya dalam temu duga kerajaan
  • 9 kriteria calon temu duga yang dipilih. Anda perlu penuhi kriteria yang dicari ini
  • Persediaan sebelum, semasa dan selepas menghadiri temu duga. Setiap masa anda perlu bersedia
  • Pendedahan Teknik "Competency Based Interview (CBI)". Ini adalah teknik temu duga yang digunakan masa kini bagi tahun 2020
  • Juga disediakan 31 tips mudah untuk berjaya dalam temu duga kerja kerajaan
  • Adab temu duga serta etika pemakaian yang perlu dan elakkan semasa menghadiri temu duga kerajaan.
  • Pembongkaran 4 proses temu duga kerja kerajaan
  • 20 contoh soalan temu duga beserta jawapan yang popular di kalangan panel temu duga
  • Lebih 100 soalan-soalan tambahan temu duga supaya anda lebih bersedia dan yakin
  • Perkara yang boleh buat dan tidak boleh yang anda perlu ketahui bagi menghadiri temu duga kerajaan
  • Dan banyak lagi pendedahan dan pembongkaran yang anda boleh dapat di dalam Ebook Rahsia Mudah Lulus Dalam Sesi Temuduga Kerja Kerajaan ini.

Kebiasaanya kejayaan akan datang dengan pengorbanan. Demi bersaing dengan calon temu duga yang lain, anda perlu menjadi lebih daripada mereka. Untuk lebih daripada mereka, anda perlu mempunyai ilmu. Ebook ini juga telah menyediakan ilmu yang akan menjadikan anda beberapa langkah ke hadapan berbanding calon yang lain.

Segala pengalaman penulis sebagai pengurus sumber manusia telah dicurahkan di dalam Ebook ini. Ianya tidak meleret-leret sehingga jemu untuk dibaca. Hanya perkongsian penting sahaja ditulis.

Anda boleh dapatkan Ebook ini dengan harga mampu milik iaitu hanyak RM90 RM30 SAHAJA! Murah, memang jauh lebih murah daripada nilai sebenar ilmu yang ada di dalamnya. 

Sudah tahun 2020, anda kena bergerak pantas, capai peluang yang dihidangkan. Anda kini sudah boleh mula dapatkan Ebook ini dengan klik pautan dibawah

Tips Dan Cara Lulus Temuduga Kerja Kerajaan Untuk Tahun 2020

Tidak cukup dengan itu, bagi memberikan calon lebih bersedia dan berjaya lulus temu duga kerja Kerajaan, penulis akan memberikan bonus tambahan secara PERCUMA. Dengan setiap pembelian Ebook Rahsia Lulus Temuduga Kerajaan Dengan Mudah ini anda akan dapat 3 lagi Ebook tambahan iaitu :
  • 72 Rahsia Menulis Resume Untuk Kerja Kerjaan
  • Pilihan 51 Template Resume (Jika diluar anda perlu beli dengan RM10 untuk 1 template)
  • Tips Bergambar Pakaian Semasa Temu Duga Kerja Kerajaan 
Tips Dan Cara Lulus Temuduga Kerja Kerajaan Untuk Tahun 2020

Jadi jangan lepaskan peluang ini, jika anda akan akan menghadapi temu duga dalam masa terdekat. Jadilah calon temu duga yang lebih bersedia dari segi ilmu berbanding dengan calon lain. Admin doakan kejayaan kepada mereka yang akan menghadapi proses temud duga kerja Kerajaan untuk tahun ini.

Post a Comment

Previous Post Next Post