McD, KFC Dan Beberapa Premis Lain Tutup Ruang Makan Tetapi Terima Khidmat Penghantaran

Pengumuman yang dibuat oleh McD dan KFC iaitu premis mereka akan menutup ruang makan tetapi masih terima khidmat penghantaran terus ke rumah.

McD, KFC Dan Beberapa Premis Lain Tutup Ruang Makan Tetapi Terima Khidmat Penghantaran

Sejajar dengan pengumuman Perintah Kawalan Pergerakan yang diumumkan oleh Perdana Menteri baru-baru ini iaitu mengehadkan pergerakan ramai di seluruh negara, beberapa premis makanan telah mengambil initiatif sendiri iaitu menutup ruang makan mereka.

Antara syarikat yang terlibat adalah premis makanan seperti McDonalds dan juga KFC. Mereka masih meneruskan operasi seperti biasa tetapi bagi mengelakkan ramai orang di restoren mereka, ruang makan akan ditutup bermula 18 Mac hingga 31 Mac 2020.

Sebenarnya hanya ruang makan sahaja ditutup tetapi anda boleh membuat pesanan penghantaran, take away atau pun secara drive-thru. Anda hanya tidak dibenarkan untuk makan di premis restoren sahaja.

Jadi dengan lebih selamat, anda hanya buat pesanan penghantaran sahaja sama ada melalui syarikat itu sendiri iaitu McDelivery atau KFC Delivery ataupun buat pesanan melalui Foodpanda atau Grabfood.

Jika anda tidak mempunyai akaun Foodpanda lagi, anda boleh daftar buat kali pertama disini dan akan memperoleh RM15 secara percuma.

Antara Premis Makanan Yang Tutup Ruang Makan

Setakat ini hanya McD dan KFC sahaja yang mengumumkan secara rasmi berkaitan premis mereka. Akan di update dari semasa ke semasa

1. McDonald's



Di semua McDonald's ruang makan akan ditutup tetapi operasi Take away, Drive-Thru, dan delivery masih beroperasi seperti biasa. Mereka juga menggalakan pembayaran secara nir-tunai (cashless transaction) bagi setiap tempahan. Selain itu juga, operasi Mcdonalds terbaru hanya bermula 10 pagi hingga 1 pagi setiap hari sahaja dan menyediakan menu breakfast.

2. KFC


Disebabkan COVID-19 ini, KFC menutup ruang makan tetapi operasi lain seperti take-away, drive-thru dan KFC Delivery masih seperti biasa. Jadi anda masih lagi boleh makan ayam goren ketika Perintah Kawalan Pergerakan


Melalui Twitter Domino's Pizza, hanya dine-in sahaja ditutup tetapi khidmat penghantaran (delivery) dan juga carry-out masih beroperasi seperti biasa. Anda boleh buat pesanan di laman web rasmi di www.dominos.com.my

4. Marrybrown


Marrybrown juga menutup ruang makan (dine-in) bagi kesemua outlet di seluruh Malaysia tetapi masih boleh dapatkan melalui MB Delivery, Grabfood dan juga Foodpanda. Melalui take-away seperti tidak digalakkan.

5. Texas Chicken Malaysia



Texas Chicken juga sepertinya menutup ruang makan bagi outlet seluruh Malaysia dan hanya menerima pesanan secara take-away, delivery (Grabfood) dan juga drive-thru.

6. Pizza Hut



Pizza Hut Malaysia mengumumkan dimana dine-in tidak akan beroperasi seperti premis yang lain. Hanya penghantaran (delivery) dan takeaway yang dibuat secara atas talian sahaja diterima setakat ini. Stay Home Guys!

Post a Comment

Previous Post Next Post