Senarai 15 Jenis Hadiah Untuk Lelaki Terbaik Tahun 2024

Anda tiada idea nak bagi apa hadiah untuk lelaki? Jangan risau, disini anda akan dapat beberapa idea tentang hadiah apa yang nak diberi kepada kaum lelaki ini.

11 Jenis Hadiah Untuk Lelaki Yang Sesuai Untuk Mereka

Mungkin kita dah survey untuk cari hadiah untuk lelaki yang terbaik ada di internet, tetapi kita tak pasti betul ke hadiah ni dia suka atau hadiah tersebut di tak suka.

Mungkin anda ingin meraikan hari istimewa untuk mereka bagi golongan lelaki ini dan ingin dapatkan cadangan hadiah yang sesuai untuk mereka.

Anda nak bagi hadiah kepada adik lelaki, kekasih lelaki, suami atau kawan lelaki sekali, mungkin senarai hadiah ini boleh memberi idea sedikit kepada anda. Anda perlu pilih sahaja mengikut bajet anda.

Sama seperti memberi hadiah kepada perempuan. Siapa je tak suka dapat hadiahkan, lagi-lagi ianya diberi oleh orang disayangi kan. Barang kecil pun, akan disimpan sampai bila- bila. Akan dijaga dengan rapi. Mungkin sampai taknak guna takut barang yang dihadiahkan oleh insan yang tersayang itu rosak dan hilangkan.

{tocify} $title={Table of Contents}

Jadi jom kita tengok, 15 jenis hadiah untuk lelaki yang boleh diberi. Tunggu anda tulis ayat-ayat sikit, cair la hati lelaki lepas tu. Pastikan hadiahnya ikhlas daripada anda tanpa meminta balasan.

15 Jenis Hadiah Untuk Lelaki Dan Terbaik

Berikut merupakan senarai hadiah yang anda boleh dapatkan untuk golongan lelaki. Juga disediakan link pembelian

#1.  Kasut

Kasut

Kasut antara hadiah yang anda boleh bagi kepada pasangan anda. Kasut ini merupakan keperluan bila ingin berjalan di luar rumah kan. Mungkin anda nampak pasangan anda tersebut, kasutnya sudah lusuh dan buruk. Mungkin inilah masanya anda memberi penghargaan kepadanya mungkin sempena hadiah hari jadi, anniversary, tarikh perkenalan dan sebagainya.

Shopping Link ⏩ Shopee | Lazada

#2.  Wallet

Wallet

Ini biasa kita tengok, lelaki ini akan guna wallet mereka sampai lunyai. Selagi wallet tersebut boleh digunakan, mereka akan guna. Katanya yang penting isi dalam. Anda sebagai kawan, kekasih, isteri atau sesiapa sahaja, mungkin dah boleh buat kejutan bagi hadiah wallet baru. Lepas ni takda la nampak pakai wallet berlubang bagai kan.

Shopping Link ⏩ Shopee | Lazada

#3.  Topi

Topi

Topi atau cap ini antara aksesori kepada kaum lelaki. Kadang ada mereka yang pakai topi sebab taknak uruskan rambut atau rambut serabai. Ada juga yang pakai lagi mereka rasa lebih hensem. Itu terserah kepada individu. Mungkin anda boleh fikir hadiakan untuk lelaki sebuah topi kan.

Shopping Link ⏩ Shopee | Lazada

#4.  Wireless Earphone

tws

Ikut trend, inilah masanya. Sekarang dah tak pakai earphone dengan wire, kabel semua ini. Sekarang dah ada wireless earphone atau orang panggil True Wireless Earphone. Mudah dibawa. Sekarang pun dah banyak pilihan mengikut bajet. Ada je yang murah tetapi sound quality sangat baik sama dengan branded yang mahal.

Shopping Link ⏩ Shopee | Lazada

#5.  Jam Tangan

Jam Tangan

Jam tangan juga aksesori yang biasa dipakai oleh kaum adam. Ada juga antara mereka yang suka kumpul jam tangan tak kiralah harganya murah ke mahal ke. Dah jadi collector kan. Jadi, anda sebagai kawan, bolehlah hadiahkan jam tangan. Yang bajet-bajet pun ada sekarang.

Shopping Link ⏩ Shopee | Lazada

#6.  Baju

shirt men

Baju ini pun biasa orang bagi, tetapi kalau anda ingin buat kejutan kepada pasangan, anda kene tahu dulu saiz yang selalu mereka pakai. Jangan pakai beli je, takut dan beli nanti tak muat. Sama sahaja dengan kasut dan seluar. Lainlah anda bawa sendiri ke kedai kan.

Shopping Link ⏩ Shopee | Lazada

#7.  Seluar Jeans

Ini antara seluar harian yang dipakai oleh lelaki. Sebenarnya banyak jenis jeans ni. Ada yang murah, ada mahal, kain sedap, kain tebal, ikut warna dan sebagainya. Anda cari je yang nampak cantik, bolehlah bagi hadiah untuk lelaki yang anda sayang tu. Pastikan tahu saiz tau.

Shopping Link ⏩ Shopee | Lazada

#8.  Komik

Komik

Komik ni selain lelaki, perempuan juga suka. Jika mereka jenis layan komik daripada kecil sampai besar. Anda tahu akan perkara tersebut. Mungkin anda boleh cari komik terbaru dan hadiahkan buku tersebut kepadanya. Mesti suka punyalah.

Shopping Link ⏩ Shopee | Lazada

#9.  Perfume

Perfume

Kalau pasangan anda tu jenis tak pakai perfume atau anda nak bagi hadiah yang berbalo sikit. Mungkin anda boleh bagi hadiah perfume ni. Kadang dengan bau ini akan memberikan impression pertama kepada kaum perempuan ni. Kalau wangi, mesti jenis jaga kebersihan diri kan. Ramailah orang suka kan.

Shopping Link ⏩ Shopee | Lazada

#10.  Gel Rambut

Gel Rambut

Ini berbeza dengan hadiah topi tadi. Kalau mereka jenis tak pakai topi, anda boleh pula beli dan bagi hadiah untuk lelaki gel rambut. Bagi rambut mereka sentiasa nampak kemas ketika berada di luar. Barulah boost confident. Boleh bagi ni.

Shopping Link ⏩ Shopee | Lazada

#11.  PS4 & PS5

PS4

Ini pilihan rare sikit iaitu Playstation 4 atau PS4. Sekarang paling latest untuk tahun 2021 adalah PS5. Jadi PS4 ni harga dah murah. Kalau ada bajet, boleh la bagi. ataupun cari PS3 pun dah ok. Lagi la lelaki ni suka kalau dapat set video game kan.

Shopping Link PS4 ⏩ Shopee | Lazada

Shopping Link PS5 ⏩ Shopee | Lazada

#12.  Kerusi Gaming

Kerusi Gaming

Kerusi gaming boleh bagi hadiah kepada lelaki terutamanya yang bekerja di rumah atau mungkin ada set pc gaming. Kerusi kenalah selesa juga kan. Boleh cari mengikut bajet yang anda tetapkan.

Shopping Link ⏩ Shopee | Shopee | Lazada

#13.  Smartphone (Telefon Pintar)

Smartphone (Telefon Pintar)

Mungkin anda perasan smartphone dieorang rosak atau sudah versi lama. Anda boleh buat kejutan dengan memberikan sebuah hadiah telefon baru. Banyak jenis sekarang dengan spesifikasi yang baik tetapi harga bajet. Ada Realme, Xiaomi, iPhone, Samsung dan banyak lagi

Shopping Link Realme ⏩ Shopee | Lazada

Shopping Link iPhone ⏩ Shopee | Shopee | Lazada

Shopping Link Xiaomi ⏩ Shopee | Lazada

Shopping Link Samsung ⏩ Shopee | Lazada

#14.  Gitar / Ukelele

Gitar / Ukelele

Mungkin boyfriend, abang atau adik anda minat kepada arah muzik, anda boleh belanja sebuah gitar. Pastinya akan dihargai sampai bila-bila apabila ada yang sokong hobi dieorang tersebut. Nanti boleh la request lagu kan

Shopping Link Gitar ⏩ Shopee | Shopee | Lazada

Shopping Link Ukelele ⏩ Shopee | Lazada

#15.  Jersi

Jersi

Kalau anda nak hadiahkan jersi, pastikan anda tahu dulu pasukan kegemaran dia. Jangan main beli je tau. Kelab bola ni dah jadi sebahagian hidup mereka. Jarang sangatlah akan ada tukar kelab bola. Jadi pilih jersi yang betul. Boleh tengok seller kat link bawah ni, banyak jenis jersi yang dieorang jual

Shopping Link ⏩ Shopee | Lazada | Lazada

Harap senarai hadiah ini berguna untuk mereka yang sedang mencari hadiah untuk golongan lelaki baik ayah, abang, adik lelaki atau kekasih hati sekali pun.

Post a Comment

Previous Post Next Post