Senarai Lokasi Suki-Ya Di Seluruh Malaysia

Senarai Lokasi Suki-Ya Di Seluruh Malaysia

Ingin rasakan keenakan steambot dan gril yang sedap dengan harga berpatutan, mungkin anda boleh cuba Suki-Ya yang mana sekarang tengah viral hampir diseluruh lokasi dan cawangan seluruh Malaysia.

Sekarang jika anda pergi ke mana-mana cawangan Suki-Ya, pasti anda akan lihat ramainya orang sanggup beratur menunggu giliran untuk merasai sendiri apa yang ditawarkan di restoren atau kedai makan tersebut.

Suki-Ya merupakan sebuah kedai makan khusus yang menyajikan makanan ala Jepun seperti hot pot, shabu-shabu dan sukiyaki.

Konsepnya adalah secara bufet dengan menu daging premium tetapi harga berpatutan. Jadi sesuai jika anda datang bersama rakan atau keluarga. Boleh masak sendiri bersama-sama dalam hot pot yang disediakan.

Beza Sukiya Dan Suki-Ya Di Malaysia

Sebenarnya di Malaysia, terdapat dua kedai makan yang menggunakan nama hampir sama serta menawarkan menu yang tidak jauh bezanya iaitu antara Sukiya dan Suki-Ya.

Sukiya merupakan jenama dibawah rangkaian Gyudon No.1 Jepun yang menawarkan Gyudo yang lazat dengan harga yang sedikit mahal. Jadi disini ada menu seperti Gyudon, Ramen, Chicken Bowl yang mana antara makanan jepun yang terkenal. Tambahan lagi, ianya mempunyai sijil halal JAKIM.

Manakala Suki-Ya menyediakan makanan hot pot, shabu-shabu dan sukiya. Mereka juga menawarkan 4 pilihan asas sup yang popular. Berbeza dengan Sukiya, Suki-Ya difahamkan masih tiada sijil halal JAKIM tetapi sumber yang digunakan tiada unsur mencurigakan atau 'muslim friendly'

Harga Suki-Ya Dan Menu

Untuk menu dan harga yang ditawarkan di Suki-Ya, anda boleh rujuk gambar dibawah

Harga Suki-Ya Dan Menu

Lokasi Dan Cawangan Suki-Ya Di Seluruh Malaysia

Setakat ini, semua cawangan Suki-Ya yang ada di Malaysia, lokasinya adalah di dalam shopping mall. Jadi pastinya memberikan kepuasan untuk anda nikmati dengan suasana tenang disini. Nak tahu kat mana lagi ada lokasi Suki-Ya ini, boleh tengok senarai dibawah

Suki-Ya @ MyTown Cheras
L2-042, Level 2, MyTown Shopping Centre, Jalan Cochran Kuala Lumpur

Suki-Ya @ Setapak Central
Lot No G-15 & AG-15, Ground Floor, Setapak Sentral, No 67, Jalan Taman Ibu Kota, Taman Danau Kota, Setapak, 53300 Kuala Lumpur

Suki-Ya @ KL East Mall
G2-25, Ground 2, KL East Mall, 53100 Kuala Lumpur

Suki-Ya @ Pavillion KL
Lot 6. 24. 04, 168, Jalan Bukit Bintang, Bukit Bintang, 55100 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur

Suki-Ya @ IPC Damansara
L1-17, Level 1 IPC Shopping Center, 2, Jalan PJU 7/2, Mutiara Damansara, 47800 Petaling Jaya, Selangor

Suki-Ya @ Da Men Mall
1F-15, Da Men Mall, Jalan USJ Sentral 1, Persiaran Subang, USJ 1, 47600 Subang Jaya, Selangor

Suki-Ya @ IOI City Mall
L2-38 & 39, Level 2, IOI City Mall, Lebuh IRC, IOI Resort City, 62502 Putrajaya

Suki-Ya @ Mont Kiara
L1-16 1 mont kiara mall, Jalan Kiara, Mont Kiara, 50480 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

Suki-Ya @ Paradigm Mall
Ground Floor, Lot UG-13, Upper, 1, Jalan SS 7/26a, 47301 Petaling Jaya, Selangor

Suki-Ya @ Pavilion Bukit Jalil
Lot 5.41.00, 5.42 00 & 5.79.00 Level 5, Pavilion, 2, Persiaran Jalil 8, Bukit Jalil, 57000 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

Suki-Ya Kini Viral Di Malaysia

Sekarang hampir kesemua cawangan Suki-Ya di Malaysia pasti ramai orang dan dah viral pun. Orang ramai sanggup beratur panjang. Agak-agak lokasi mana yang tak ramai orang?


Post a Comment

Previous Post Next Post