Download Teks Khutbah Jumaat Negeri Selangor Tahun 2024

Senarai Teks Khutbah Jumaat Negeri Selangor Tahun 2024

Bagi mereka yang mahu dapatkan teks khutbah untuk solat jumaat di negeri Selangor bagi tahun 2024/1445 Hijrah, anda boleh dapatkan disini seperti yang dikongsikan setiap minggu oleh pihak JAIS.

Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) bertanggungjawab untuk mengeluarkan teks khutbah Jumaat pada setiap minggu bagi bacaan khatib di masjid seluruh Selangor dan juga untuk orang ramai jika mereka ingin dapatkan rujukan bacaan.

{tocify} $title={Table of Contents}

Kebiasaanya, teks khutbah di seluruh negeri termasuk di Selangor yang dikongsikan mempunyai 2 versi atau ada yang menyediakan 3 versi iaitu versi tulisan rumi, tulisan jawi dan dalam bahasa inggeris. Ada juga yang menyediakan dalam bentuk multimedia.

Teks Khutbah Di Selangor Untuk Tahun 2024

Jadi untuk orang ramai, khususnya rakyat negeri Selangor, anda boleh dapatkan fail atau teks khutbah dengan download menerusi laman web e-masjid jais untuk seluruh negeri.

Anda boleh download secara percuma dalam bentuk pdf mengikut tarikh Solat Jumaat setiap minggu dan setiap bulan yang dikeluarkan oleh pihak JAIS.

Download Teks Khutbah untuk negeri Selangor tahun 2024 - DISINI (Klik sahaja pada link minggu bulan semasa; Januari, Februari, Mac, April, Mei dan seterusnya)

Diharapkan teks khutbah ini memudahkan orang ramai untuk fahami lebih mendalam apa yang disampaikan oleh khatib ketika Solat Jumaat berlangsung.

Post a Comment

Previous Post Next Post