Senarai Telefon Yang Menyokong 5G Untuk SIM Kad YES Terbaru 2024

Telefon Yang Menyokong Internet 5G Bagi SIM Kad YES

Setakat ini hanya YTL Communtions menerusi YES hanya menyediakan sambungan 5G di Malaysia. Tetapi hanya beberapa telefon sahaja yang menyokong sambungan 5G Yes tersebut.

Rangkain 5G kini sudah berada di Malaysia. Walaupun begitu hanya beberapa kawasan sahaja yang menerima dan mempunyai coverage tersebut. Anda boleh rujuk disini. Kebanyakkannya kawasan terlibat di Kuala Lumpur dan Cyberjaya.

YES sebelum ini ada ada mengumumkan mereka telah menawarkan pek SIM 5G Yes secara percuma untuk pengguna di Malaysia. Bagi yang ingin cuba, anda boleh dapatkan disini. Ianya menawarkan perkhidmatan internet 5G unlimited quota.

YES juga ada menjual pek SIM 5G iaitu YES Prepaid FT5G Unlimited dengan harga RM30 serta FT5G Discover dengan harga RM15 dan juga YES Postpaid FT5G dengan harga RM49/bulan. Kedua-duanya ditawarkan dengan internet 5G tanpa had sehingga 31 Mac 2022.

Senarai Telefon Yang Menyokong Internet 5G Daripada YES

Tetapi perlu diingat, walaupun sim kad telah menawarkan internet 5G, anda masih memerlukan peranti 5G yang sesuai buat masa ini. Ini kerana kebanyakan telefon pintar 5G Samsung dan iPhone masih tidak menyokong sambungan internet 5G daripada YES.

BACA : Senarai Peranti Telefon Pintar Yang Menyokong SIM Card YES 4G

Hanya peranti 5G daripada jenama China sahaja yang menyokong sambungan 5G setakat ini seperti daripada Xiaomi, Oppo, Vivo, Realme, Huawei dan beberapa lagi.

Xiaomi

Realme

Vivo

Nokia

Oppo

Asus

Honor

Huawei

Motorola

Samsung

ZTE

Jika telefon anda ada dalam senarai seperti diatas, ini bermakna telefon anda menyokong internet 5G dan anda boleh menggunakan sim kad YES 5G tersebut. Boleh rujuk juga - DISINI bagi ketahui senarai penuh telefon yang menyokong rangkaian 5G YES. 

Untuk info lanjut, boleh layari laman web www.yes.my/5gplans

Post a Comment

Previous Post Next Post