6 Pisau Lipat Terbaik Tahan Lasak Di Malaysia Tahun 2024

6 Pisau Lipat Tahan Lasak Terbaik Di Malaysia

Anda nak cari pisau yang sesuai bagi aktiviti outdoor. Boleh lihat disini senarai 6 pisau lipat terbaik di Malaysia untuk aktiviti-aktiviti lasak.

Anda mungkin gemar melakukan aktiviti lasak seperti berkhemah atau camping dikawasan gunung, menyusuri denai mahupun melakukan hobi seperti memancing.

{tocify} $title={Table of Contents}

Jadi antara aksesori yang diperlukan untuk aktiviti-aktiviti sebegini adalah pisau serbaguna. Anda boleh potong apa-apa halangan dengan sebuah pemotong yang kecil sahaja.

6 Pisau Lipat Tahan Lasak Terbaik Di Malaysia Tahun 2024

Tak tahu nak beli jenis atau jenama apa untuk pisau lipat serbaguna. Mungkin cadangan ini untuk anda. Jom kita tengok senarai 6 pisau lipat terbaik di Malaysia.

BACA : 8 Power bank Terbaik Untuk iPhone Tahan Lasak

1.  Pisau Gerber

Pusai lipat jenama Gerber ini khsus untuk kegunaan survival. Ia amat mudah dibawah. Semestinya tahan lasak.

Lebih istimewa pada bilah dan hulunya tertera tandatangan dan perkataan BG. I merujuk kepada nama Bear Grylls, hos program Man vs Wild sebagai duta khas jenama Gerber.

⏩Beli Disini - Shopee | Lazada

2.  Pisau Mini

Pisau ini menarik kerana ianya kecil sahaja tetapi mata pisau sangat tajam. Sedap pegang dan boleh hidupkan api dari mata pisau menggunakan ferro. Sesuai untuk aktiviti outdoor.

⏩Beli Disini - Shopee | Lazada

3.  Pisau Morakniv

Pisau Morakniv

Pisau kecil jenama Mora buatan Sweden ini direka dengan buatan stainless steel beserta sarung yang boleh disisipkan di pinggang.

Ianya sangat tajam an sesuai digunakan untuk melapah, memotong dan kegunaan kecil lain. Sesuai jik anda lakukan aktiviti camping.

⏩Beli Disini - Shopee | Lazada

4.  Pisau Mora

Pisau Mora

Sebuah lagi pisau keluaran Mora, didatangkan sekali dengan light my fire untuk kegunaan menghidupkan api.

Cara gunanya, anda hanya perlu gesek di belakang mata pisau dan ia kalis air dan lembap. Ketajaman pisau ini pula tidak perlu diragui. Tajam betul.

⏩Beli Disini - Shopee | Lazada

5.  Pisau Buck

Pisau Buck

Pisau lipat jenama Buck ini cukup terkenal di serata dunia. Tajam, kuat dan boleh digunakan untuk pelbagai keadaan seperti menghiris, melapah, memotong dan sebagainya.

⏩Beli Disini - Shopee | Lazada

6.  Pisau Gerber (Blade)

Pisau Gerber (Blade)

Pisau lipat terbaik serbaguna yang terakhir juga adalah dari jenama Gerber. Model mata blade daripada jenama ini amat tajam dan sesuai digunakan dala pelbagai situasi.

Yang paling istimewa, selepas anda menggunakan untuk memotong, menghiris dan sebagainya, mata pisau tersebut boleh ditukar sekiranya sudah luput kegunaanya.

⏩Beli Disini - Shopee | Lazada

Jadi inilah antara pisau-pisau lipat serbaguna yang terbaik yang anda boleh dapatkan di Malaysia bagi kegunaan aktiviti lasak dan survival.

Post a Comment

Previous Post Next Post