7 Cara Buat Bisnes Burger Hingga Berjaya Jana Pendapatan 5 Angka

7 langkah buat duit dengan bisnes burger

Anda sedang mencari sebuah bisnes untuk anda mulakan perniagaan sampingan atau secara sepenuh masa selepas ini? Mungkin anda boleh mula dengan perniagaan atau bisnes burger yang mampu memberikan pendapatan sehingga 5 angka sebulan

Bisnes burger adalah antara model bisnes yang paling popular di Malaysia kerana kos untuk membuka bisnes burger ini adalah sangat rendah berbanding dengan bisnes-bisnes lain. DAN bisnes ini adalah bisnes yang paling mudah untuk dapat pelanggan!

Ya, ini kerana burger merupakan makanan yang paling disukai oleh rakyat Malaysia terutamanya pada waktu malam dan harganya sangat mampu milik dan mampu mengenyangkan perut pembeli tanpa mengeluarkan duit lebih.

Jika anda mampu menjual sekurang-kurangnya 200 biji burger sehari ataupun mendapatkan keuntungan harian sebanyak RM600 sehari, dalam sebulan anda mampu menjana keuntungan sebanyak RM18,000 sebulan - hanya dengan menjual burger pada waktu malam. Bukankah ini jumlah keuntungan yang lumayan untuk anda?

Ia bukanlah satu fantasi ataupun cerita dongeng. Ramai peniaga burger mampu untuk mencapai lebih daripada jumlah di atas kerana menjual di lokasi paling strategik iaitu di kawasan tumpuan orang ramai.

cara buat duit dengan bisnes burger

Selain itu, mereka juga memiliki para pembeli yang setia untuk mendapatkan burger-burger yang dijual kerana kesedapan dan keunikannya. Oleh itu, anda juga pasti mampu melakukannya!

Itu baru satu gerai burger dan belum lagi masuk jumlah keuntungan yang anda perolehi daripada cawangan-cawangan gerai burger milik anda yang lain.

Ditambah dengan bisnes membekalkan patty burger, sos atau mayonis anda sendiri ke gerai-gerai burger lain, pastinya bisnes burger anda mampu menjana keuntungan yang sangat lumayan.

Untuk memulakan bisnes burger anda sendiri pun tidak memerlukan sebarang kos atau duit yang besar bagi menyewa kedai dan sebagainya, cukup sahaja mendapatkan permit daripada kerajaan tempatan untuk berniaga di tepi jalan.

Jika anda serius untuk memulakan bisnes burger sendiri, anda hanya perlu ikuti 7 langkah MUDAH ini untuk memastikan bisnes burger anda ini berjalan lebih lancar dan mampu menguntungkan anda.

7 Cara Dan Langkah Mudah Untuk Mulakan Perniagaan Bisnes Burger

Jika anda masih baru dan bercadang untuk buka kedai burger, anda boleh ikut 7 langkah awal ini supaya perniagaan anda berada dalam landasan yang betul. Ini juga antara langkah awal untuk anda mula buat duit dengan bisnes burger.

Langkah #1 - Mencari Lokasi Sesuai

Buat kajian mendalam bagi mencari lokasi TERBAIK untuk memulakan Bisnes Burger anda. Pastikan anda mencari lokasi yang strategik dan menjadi tumpuan ramai seperti taman perumahan, berdekatan dengan dewan orang ramai dan sebagainya

Langkah #2 - Mengetahui Siapakah Golongan Pembeli

Buat kajian untuk mengetahui golongan manakah yang bakal membeli burger anda. Adakah golongan pelajar? golongan pekerja? atau sebagainya. Ia mampu membantu anda dalam meletakkan harga yang sesuai.

Langkah #3 - Merancang Identiti Bisnes Burger

Merancang konsep bisnes burger serta menu burger yang bakal akan jual nanti. Ini akan memudahkan pelanggan untuk mengingati branding bisnes burger anda..

bisnes burger

Langkah #4 - Mendapatkan Modal & Kelengkapan

Mengumpulkan modal yang secukupnya dan membeli segala kelengkapan asas untuk memulakan bisnes burger anda seperti gerai burger dan sebagainya.

Langkah #5 - Mendaftarkan Bisnes Burger

Daftarkan bisnes anda dan dapatkan permit serta lesen yang sah daripada pihak berkuasa tempatan. Pamerkan lesen bisnes tersebut di gerai burger anda nanti. Selesaikan perkar asas ini terlebih dahulu sebelum mula pacak gerai tepi jalan.

Langkah #6 - Membina Team

Mula mengupah pekerja yang terbaik untuk membantu anda menguruskan bisnes burger anda. Untuk permulaan, cara terbaik untuk dapatkan team berkualiti ialah dengan mengupah ahli keluarga terdekat yang boleh dipercayai.

Langkah #7 - Membuat MARKETING 

Mulakan pemasaran dengan menggunakan Whatsapp Group di kawasan bisnes burger anda dan jangan lupa untuk melakukan aktiviti pemasaran offline yang lain. Dan anda kini sudah bersedia untuk mulakan bisnes burger anda sendiri!

panduan bisnes bisnes burger

Dengan mengikuti langkah-langkah di atas, anda pastinya telah bersedia untuk memulakan bisnes sekali gus buat duit dengan bisnes burger yang bakal menguntungkan anda ini. Cuma anda perlu tahu faktor yang menjamin keuntungan sesebuah bisnes burger ialah :

  • Faktor lokasi yang strategik - yang menjadi tumpuan ramai orang
  • Faktor kesedapan & keunikan burger yang anda hasilkan
  • Faktor pengurusan kewangan bisnes yang mantap
  • Faktor pengurusan operasi bisnes burger yang teratur
  • Faktor pengurusan pelanggan yang menyenangkan

Untuk memastikan anda benar-benar berjaya dalam bisnes burger ini, anda wajib memiliki ilmu mengenai bisnes burger dan cara pengurusannya agar bisnes burger anda mampu bertahan lama serta mampu menjana keuntungan yang lumayan.

Tanpa ilmu yang betul, bisnes burger yang anda mulakan ini tidak akan ke mana-mana dan untung hanyalah cukup makan sahaja.

Bagi membina sebuah bisnes burger yang berjaya, anda perlukan resepi yang mantap, pengurusan team yang bagus, pengurusan kewangan yang baik, skill menguruskan order yang teratur dan pastinya skill memasak burger yang sedap & berkualiti.

Semua ini adalah ilmu yang sangat penting dalam menguruskan sesebuah bisnes burger yang berjaya.

"Dah Bersedia Nak Belajar Tentang Ilmu Bisnes Burger SEBENAR?"

Jika anda benar-benar mahu pelajari ilmu sebenar mengenai bisnes bakeri ini, rujukan terbaik anda adalah dengan berguru sendiri dengan peniaga burger yang berjaya.

Duduk dengan beliau di gerai burgernya dan bertanya sendiri serta melihat sendiri bagaimana cara beliau menguruskan bisnes burgernya dari A sampai Z. Inilah cara yang bagus untuk anda pelajari mengenai Bisnes Burger!

Tapi jika anda seorang pemalu dan tidak mempunyai banyak masa untuk bertemu mata dengan para pengusaha bisnes burger lain yang berjaya, anda boleh menghadiri kursus-kursus bisnes masakan komersial yang dianjurkan pada setiap hujung minggu.

Atau anda juga boleh belajar sendiri daripada Jurulatih bisnes masakan komersial yang telah mengajar ramai peniaga burger berjaya seperti Encik Afiq Dato' Rusly.

cara mulakan bisnes burger

Encik Afiq ini adalah anak lelaki kepada penulis buku "Jutawan Senyap" - Chef Li atau nama sebenarnya Dato' Rusly ini telah melatih lebih 15,000 orang usahawan makanan di seluruh Malaysia melalui Kursus Masakan dan Memproses Makanan Chef Li di Pondok Industri darul Tijary.

Fokus beliau kini adalah mengajar bidang makanan komersial seperti Bisnes Burger kepada bakal-bakal usahawan makanan.

Beliau telah berkongsi cara sebenar bagaimana untuk memulakan Bisnes Burger yang benar-benar berjaya dengan kos permulaan yang rendah dalam sebuah ebook yang bertajuk "Panduan Bisnes Burger".

Ebook ini membongkar dari A sampai Z mengenai bisnes burger dan cara terbaik untuk menjadikannya lebih menguntungkan dan mampu bertahan lama. Inilah rujukan terbaik yang anda perlukan untuk mulakan bisnes burger sendiri!

Antara ilmu yang bakal anda pelajari dalam ebook ini ialah..

  • Potensi SEBENAR bisnes burger yang ramai tidak ketahui
  • Sebab TERBAIK mengapa anda perlu jadikan bisnes burger sebagai satu kerjaya
  • 9 KELEBIHAN bisnes burger berbanding bisnes makanan yang lain
  • Sebab SEBENAR mengapa anda perlu pilih bisnes burger sendiri berbanding burger francais
  • 3 strategi powerful yang buatkan bisnes burger anda mampu capai untung hingga 5 angka setiap bulan
  • 5 aspek pengurusan TERBAIK yang boleh digunakan untuk bisnes burger ada
  • 5 perkara PENTING berkenaan produk burger yang perlu anda ambil perhatian
  • Cara SEBENAR untuk mengira peratusan & nilai untung bersih bisnes burger anda
  • 2 teknik RAHSIA bagaimana untuk tingkatkan profit margin bisnes burger anda
  • 5 teknik pemasaran BERKESAN untuk menarik ramai pembeli burger anda
  • 18 ciri-ciri WAJIB yang perlu anda sertakan di gerai burger untuk menarik pelanggan baru
  • 14 aspek PENTING yang perlu dititikberatkan sebelum memilih lokasi bisnes burger
  • 7 kesilapan MAUT yang perlu dielakkan agar dapat menjamin masa depan bisnes burger anda

DAN banyak lagi ilmu penting mengenai Bisnes Burger!

Dengan ilmu yang anda pelajari dalam ebook ini, anda sudah benar-benar bersedia untuk memulakan bisnes burger anda sendiri dan menjana keuntungan lumayan setiap bulan daripada hasil jualan burger anda - walaupun anda hanya berniaga di tepi jalan.

Inilah saat-saat terbaik untuk anda mengubah kehidupan anda menjadi lebih baik!

Anda turut dibekalkan dengan 2 bonus penting yang mampu membantu anda menjimatkan lebih banyak wang terutamanya sewaktu memulakan bisnes burger anda iaitu: Resepi Patty Burger POWER dan Panduan Membina Stall Burger

Inilah ilmu-ilmu penting yang mampu membantu anda membina sebuah bisnes burger anda sendiri - yang bakal memberikan keuntungan lumayan kepada anda setiap bulan. Ia juga "jalan pintas" terbaik & berkesan untuk anda berjaya lebih pantas dalam bisnes burger ini!

Jika anda ingin tahu cara buat duit dengan bisnes burger dan ingin pelajari ilmu SEBENAR tentang Bisnes Burger yang menguntungkan dengan klik gambar dibawah

cara bisnes burger dengan betul

Semoga membantu bagi untuk anda yang mahu mulakan bisnes burger...

Post a Comment

Previous Post Next Post