Teks Khutbah Hari Raya Aidiladha 2021 Bacaan Di Rumah

Teks Khutbah Hari Raya Aidiladha 2021 Bacaan Di Rumah

Tahun ini ada beberapa negeri mengehadkan pelaksanaan solat sunat Aidiladha. Jadi mereka boleh lakukan di rumah bersama keluarga. Jadi untuk teks khubah, anda boleh dapatkan disini seperti yang dikeluarkan oleh pihak JAKIM

Seperti yang diumumkan, umat Islam di Malaysia menyambut Hari Raya Aidiadha tahun ini pada 20 mei 2021 bersamaan dengan 10 Zulhijjah 1442H.

Ada beberapa negeri yang mengehadkan jumlah jemaah untuk kehadiran di masjid kerana negeri tersebut masih dilanda wabak COVID-19 seperti di Selangor, Negeri Sembilan, Melaka dan beberapa negeri lain.

Jadi dengan jumlah terhad tersebut, ianya tidak menghalang kita untuk lakukan solat sunat Aidiladha. Kerana kebenaran diberikan untuk lakukan di rumah secara berjemaah bersama keluarga atau teman.


Teks Khutbah Hari Raya Aidiladha 1442H/2021M

Solat Sunat Aidiladha mestilah diakhiri dengan Khutbah Raya. Jadi jika anda sebagai ketua kelurga menjadi imam dan khatib, anda boleh dapatkan teks khutbah khas yang dikeluarkan oleh pihak Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) untuk bacaan di rumah.

Anda boleh download teks khubtbah tersebut dan simpan di handphone sama ada dalam tulisan rumi atau tulisan jawi dengan tajuk "PENGORBANAN"

TEKS KHUTBAH DARIPADA JAKIM/button

*sepertinya link tersebut tidak menyokong IDM. Jadi anda perlu download seperti biasa

Teks Khutbah Hari Raya Aidiladha 2021 Bacaan Di Rumah

Jadi diharap dengan teks khutbah ini, kita semua dapat lakukan solat sunat Aidiladha di rumah dengan baik dan sempurna terutamanya bagi mereka yang tidak berkesempatan untuk berjemaah di masjid.

Jika dapat peluang, hadirlah ke masjid atau surau yang berdekatan. Semoga amalan kita semua diterima olehNya.

Selamat Hari Raya Aidiladha semua...

Post a Comment

Previous Post Next Post