Bahan Rujukan Penolong Pendaftaran KP19 Bagi Sabah Dan Sarawak

Bahan Rujukan Penolong Pendaftaran KP19 Bagi Sabah Dan Sarawak

Dah dapat panggilan Exam Online Penolong Pendaftaran KP19 (Sabah & Sarawak)pada 21 Januari 2020 ni kan? Jadi anda tengah buat persediaan ke tu? atau tak tahu nak study apa untuk peperiksaan online nanti? Jangan risau, anda berada di tempat yang betul. Ini rujukan untuk bantu persediaan exam anda.

Pada 21 Januari 2020 ini, dengarnya sampai beribu calon yang akan jawab exam online (PSEE) untuk jawatan ini khusus bagi Sabah Dan Sarawak. Jika anda terpilih, ini pastinya rezeki untuk anda. Jadi jika sudah diberi peluang jangan sia-siakan. Buat sehabis baik sehingga berjaya dalam jawatan Penolong pendaftaran KP19 ini.


Rujukan Penolong Pendaftaran KP19 (Sabah/Sarawak)

Bahan Rujukan Penolong Pendaftaran KP19 Bagi Sabah Dan Sarawak

Mungkin tahun 2020 ini rezeki anda untuk bekerja di dalam sektor Kerajaan melalui jawatan ini. Peperiksaan Online Penolong Pendaftaran KP19 (Sabah & Sarawak) ini akan berlangsung serenta pada pukul 10 pagi hingga 11 pagi pada 21 Januari 2020 (Selasa) ini. Tak banyak masa dah ni kan.


Format exam pada tahun ini mempunyai 2 kategori iaitu :
  • Seksyen A: Daya Menyelesaikan Masalah
  • Seksyen B: Kefahaman Bahasa Inggeris

Sekysen A lebih kepada soalan matematik dengan 20 soalan dalam masa 25 minit sahaja. Manakala Seksyen B tentang bahasa inggeris dengan 20 soalan juga tapi dalam masa 20 minit. Haa 1 soalan 1 minit. Sempat ke? Insya Allah sempat kalau ulang kaji dan latih tubi.

Dah ada contoh soalan untuk ulang kaji? Dan cuba buat latihan dan latih tubi soalan-soalan yang ada? ke takda contoh soalan untuk buat rujukan ni? ermm patutlah. Baca sini lagi

Pihak Tim Infokerjaya telah menyediakan rujukan khusus bagi exam online Penolong Pendaftaran Gred KP19 (Sabah & Sarawak) ini. Anda boleh dapatkan di pautan disediakan di bawah. Apa yang ada dalam rujukan ini? dan dapat bantua untuk buat persiapan ke?
  1. Rujukan ini akan jimatkan masa anda. Ini keraja di dalam ini telah tersedia nota-nota ringkas-ringkas terutamanya nota berkaitan Matematik
  2. Tahu bentuk soalan. Soalan yang disediakan di dalam ini adalah dibina untuk memberikan gambaran jelas kepada anda bagaimana soalan ditanya.
  3. Huraian format terkini. Jangan risau, format yang diberi ini adalah mengikut format yang terkini.
Bahan Rujukan Penolong Pendaftaran KP19 Bagi Sabah Dan Sarawak

Ini bukanlah buku yang sebenar, tetapi ianya adalah dalam bentuk ebook. Jadi anda boleh buka juga di smartphone anda pada bila-bila masa sahaja. Apa yang ada dalam ebook ni?
  • Nota Ringkas. Mana yang dah lupa matematik SPM tu, sini ada untuk anda untuk ulang kaji
  • Contoh Soalan. Disediakan contoh soalan untuk semua seksyen (A & B) bagi memudahkan anda latih tubi
  • Jawapan & Huraian. Ini yang penting, ianya membuatkan anda lebih faham akan soalan tersebut.

Jika berminat, anda boleh dapatkan ebook Penolong Pendaftaran KP19 (Sabah & Sarawak) dipautan di bawah. Klik sahaja dan ikut arahan seterusnya. Mudah sahaja.

Semoga usaha dan pelaburan ini dapat memberikan kejayaan kita pada masa akan datang. Semoga berjaya kepada semua calon peperiksaan online.



Post a Comment

Previous Post Next Post