6 Tempat Menarik Sekitar Kuala Lumpur Untuk Sambut Malam Tahun Baru 2020

6 Tempat Menarik Sekitar Kuala Lumpur Untuk Sambut Malam Tahun Baru 2020

Tahun baru 2020 tidak lama lagi akau menemui kita tepat jam 12.00 am malam ini. Jadi detik ini pastinya tidak akan dilepaskan oleh orang ramai untuk merasai semangat tahun baru. Tetapi bukan bermakna, kita bebas untuk melakukan perkara yang tidak elok jika anda ingin menyambut malam tahun baru ini.

Kebiasaanya malam tahun baru acara wajib adalah acara countdown beramai-ramai dan juga pertunjukan bungan api. Jika di Kuala Lumpur, pastinya tempat tumpuan orang ramai adalah di dataran merdeka bagi melihat pertunjukan bungan api dengan pelbagai jenis, warna dan pertunjukan unik.

Jadi selain itu, ada ke tempat lain kalau anda berminat untuk lepak-lepak dengan muzik, countdown dan tengok bunga api di sekitar Kuala Lumpur? Jadi disini, terdapat 6 tempat yang anda boleh datang untuk sambut malam tahun baru 2020

Tempat Menarik Sambut Malam Tahun Baru 2020


#1 - Dataran Merdeka

Setiap tahun, Dataran Merdeka menjadi tempat wajib bagi pihak Kementerian untuk mengadakan Program Ambang Tahun Baru. Tahun ini dikhabarkan Program Ambang 2020@Kuala Lumpur di Dataran Merdeka akan disajikan dengan pertunjukan bungai apir selama 10 minit. Jika berminat, boleh datang sini.

6 Tempat Menarik Sekitar Kuala Lumpur Untuk Sambut Malam Tahun Baru 2020

Maklumat lanjut : klik sini

#2 - CITTA Mall Damansara

Kepada mereka yang berada di sekitar CITTA Mall Damansara, mungkin anda boleh datang sini bagi merasai malam ambang tahun baru 2020.

6 Tempat Menarik Sekitar Kuala Lumpur Untuk Sambut Malam Tahun Baru 2020

Ada juga disediakan konsert dan dibarisi dengan pelbagai artis seperti As'ad Motawh, Nabila Razali, Nana Sheme dan ramai lagi. Program bermula pukul 9 malam dan didakan di ground floor atau parking di luar kot. 

#3 - Sunway Velocity Mall

Pihak Sunway Veloctiy Mall akan mengadakan malam ambang tahun baru dengan program Velocity NYE 2020 Countdown. Terdapat pelbagai acara diadakan antaranya adalah konsert, perniagaan lebih masa dan pertunjukkan bunga api. 

6 Tempat Menarik Sekitar Kuala Lumpur Untuk Sambut Malam Tahun Baru 2020

Antara artis yang terlibat memeriahkan konsert tersebut seperti Hael Husaini, Janna Nick, Aina Abdul dan ramai lagi. Kedai pun extend sampai buka 1 pagi kalau nak shopping lagi. 

Maklumat lanjut : klik sini

#4 - The Curve

Bagi yang berada di kawasan sekitar atau mahu datang ke sini. Jangan lupa bawa kawan-kawan dan keluarga untuk merasai kehangatan ambang tahun baru dengan A NYE 2020 Countdown. Program ini akan bermula pada 8 malam



Antara artis yang memeriahkan konsert tersebut seperti Mambai, NAMA (Peserta Asian's Got Talent), Syafeek Ikhwan dan ramai lagi. Datang sini, boleh tengok pertunjukan bungai api juga.

Maklumat lanjut : klik sini

#5 - Sunway City

Celebrate New Year With A Bang!. Sunway City adakan acara malam ambang tahun baru iaitu Amazin 2020@Sunway City. Terdapat konsert dan juga pertunjukkan bungai api.


Antara artis yang terlibat seperti Alvin Chong, Karen Kong, De FAM dan ramai lagi. Masuk percuma yang guys!

Maklumat lanjut : klik sini

#6 - LAMPU Putrajaya

Haa kalau anda tidak suka akan party atau konsert, mungkin anda boleh datang ke Putrajaya untuk sambutan ambang 2020 iaitu di Dataran Putrajaya, Presint 3



Program Festival LAMPU2019 ini telah diadakan bermula 28 Disember lagi hingga 31 Disember 2019 iaitu ambang tahun baru. Pada malam tersebut YAB Perdana Menteri Tun Dr. Mahathir sendiri akan hadir bagi memeriahkan acara tersebut. Tiada bayaran, ianya percuma!

Jadi dalam banyak-banyak tempat menarik untuk sambut malam tahun baru 2020 ni, anda dah buat keputusan untuk pergi ke mana? Atau nak duduk rumah, tidur selama setahun. Terpulang kepada anda. Yang penting jaga diri.

Post a Comment

Previous Post Next Post