Tips Penjagaan Kecantikan Wanita

tips penjagaan kecantikan wanita

Kecantikan merupakan antara aset atau perkara yang perlu diambil berat oleh setiap wanita. Penjagaan kecantikan wanita ini sangat perlu dititikberati bagi semua golongan, terutamanya ketika anda sedang meningkat dewasa. Siapa lagi yang menjaga kecantikan kita, kalau bukan diri sendiri.

Justeru itu, setiap tips yang diberi, jika inya sesuai untuk anda, ambillah sebagai rujukan. Kecantikan dan wanita itu tidak dapat dipisahkan. Bagaimana kulit wajah anda, disitulah kita dapat tahu bagaimana seseorang wanita menjaga kecantikannya sendiri.

Jadi disini, ada beberapa tips yang mungkin boleh di ambil untuk mengaplikasikan kepada kulit wajah bagi setiap wanita di luar sana. Kepada lelaki juga, sepatutnya tips ini ambil hal dan sampaikanlah kepada wanita yang anda sayangi diluar sana. Tips penjagaan kecantikan wanita ini telah dikongsikan di akaun twitter milik MoreanaBeauty

Tips Penjagaan Kecantikan Wanita

#1 - Jangan Skip Sunscreen

Mamie McDonald iaitu seorang pakar alat solek yang pernah bekerja untuk Madonna berkata semua usaha kecantikan yang lain akan sia-sia sahaja kalau anda mengabaikan amalan ini.

tips kecantikan wanita


#2 - Jangan Terlalu Keringkan Kulit Jika Terdapat Keradangan

Kebanyakkan krim jerawat mengandungi benzoyl peroksida yang mengeringkan kulit. Dr. Harold Lancer mengesyorkan atau mencadangkan menggunakan produk yang mengandungi asid salisilik atau asid laktik untuk wajah mengelupas.

tips kecantikan wanita


#3 - Jangan Lupa Juga Untuk Menjaga Kulit Leher

Bahagian leher anda boleh menunjukkan umur seseorang wanita. Sebab itu sangat penting untuk menjaga kulit di bahagian leher. Kulit di leher sangat nipis dan juga perlu penjagaan teliti sama seperti kulit pada muka.

tips kecantikan wanita


#4 - Gunakan Ais Pada Kulit Anda

Kenapa kene guna ais? Pakar Dermatologi, Santa Monica Dr. Ava Shamban menyarankan supaya anda menggosok wajah dengan kiub ais untuk beberapa saat. Amalan ini akan merangsang peredaran darah, dan menyebabkan kulit nampak cerah dan berseri.

tips kecantikan wanita


#5 - Simpan Semua Produk Kecantikan Ditempat Yang Betul

Jangan simpan produk di bilik mandi.  Ini kerana udara panas dan lembap dalam bilik mandi akan memendekkan hayat simpanan produk-produk ini. Krim muka dan produk lain yang jarang digunakan haruslah disimpan di dalam peti sejuk

tips kecantikan wanita


#6 - Pastikan Kesemua Barang Yang Menyentuh Bahagian Muka Anda Bersih

Setiap barang yang mungkin menyentuh muka anda tidak kira bila perlu berada dalam keadaan bersih. Tukar sarung bantal anda seminggu sekali dan tukar sarung bantal anda 3 hari sekali jika kulit anda jenis yang berminyak. 

Selain itu, telefon bimbit anda juga selalu menyentuk wajah anda. Jangan lupa untuk selalu lap cermin telefon bimbit.

tips kecantikan wanita


#7 - Apply Moreana Serum 2 Kali Sehari

Moreana serum terbukti dapat merawat kulit anda yang ada masalah jerawat, parut jerawat, jeragat, bintik hitam, kulit kusam dan kulit gelap. Anda boleh dapatkan di akaun twitter MoreanaBeauty

tips kecantikan wanita



Post a Comment

Previous Post Next Post