Siaran Langsung Squash Final Pingat Emas Malaysia vs Hong Kong Sukan Asia 2023

Siaran Langsung Squash Final Pingat Emas Malaysia vs Hong Kong Sukan Asia 2023

Dalam acara Skuasy atau Squash dimana atlet wanita negara berjaya ke final bagi merebut pingat emas dalama acara Berpasukan Wanita di Sukan Asia 2022-2023 Hangzhou.

Perlawanan ini akan berlangsung pada 30 September 2023, hari Sabtu, jam 1.00 tengah hari waktu Malaysia bertempat di Hangzhou Olympic Sports Centre Squash.

Atlet squash berpasukan wanita negara berjaya ke final untuk penentuan pingat emas apabila menumpaskan Korea Selatan di aksi separuh akhir semalam dan akan berdepan dengan Hong Kong.

Dalam masa yang sama kategori lelaki, Malaysia tumpas kepada India di separuh akhir sekali gus tidak berjaya mempertahankan pingat emas yang dimenangi pada edisi Jakarta 2018 dan sekadar meriah pingat gangsa.

Pasukan wanita negara berjaya ke peringkat kalah mati iaitu di pusingan separuh akhir apabila menduduki tempat pertama dalam Kumpulan B.

Di peringkat kumpulan, skuad wanita diundi bersama Nepal, Pakistan, Macau dan India. Kesemua perlawanan dimenang oleh Malaysia dengan 3 mata.

Pada pusingan separuh akhir, sekali lagi Malaysia tidak berhadapan masalah bertemu pasukan lawan iaitu Korea Selatan apabila menang straigh game dengan 2-0 sekali gus mara ke final bertemu Hong Kong.

Setakat ini, Malaysia sekurang-kurangnya akan pulang dengan pingat perak dalama cara Skuasy Berpasukan Wanita. Tetapi sasaran pastinya pingat emas untuk acara ini.

Ini juga sekali gus akan menambahkan lagi koleksi pingat pasukan negara untuk terus memburu keseluruhan 27 pingat yang disasarkan tanpa mengira warna.

Siaran Langsung Skuash Final Berpasukan Wanita Malaysia

Setiap acara yang melibatkan pasukan Malaysia, anda boleh saksikan secara langsung yang akan disiarkan di saluran Astro Arena 801 atau secara online di Sooka.

Selain itu, anda juga boleh saksikan secara live streaming di 6 saluran khas yang dibawakan oleh RTM sepanjang temasya Sukan Asia menerusi sukanasia2022.rtm.gov.my.

Jadual Dan Keputusan Squash Sukan Asia 2022-2023 Hangzhou

Jangan terlepas untuk saksikan aksi final untuk pingat emas bagi acara Squash Berpasukan Wanita melibatkan Malaysia dalam temasya Sukan Asia 2022 Hangzhou.

30 September 2023 (Sabtu)

Malaysia (2) - (1) Hong Kong

[Match 1] Rachel Mae Arnold (MAS) vs (HKG) Tong Tsz Wing - [11-7, 7-11, 11-8, 8-11, 6-11]

[Match 2] Sivasangari S (MAS) vs (HKG) Ho Tze Lok - [11-5, 11-8, 11-6]

[Match 3] Aifa Azman (MAS) vs (HKG) Chan Sin Yuk - [11-5, 11-8, 11-13, 11-8]

Masa : 1.00 Tengah Hari
Tayangan TV : Astro Arena dan RTM
Live Streaming : Sooka

*Pingat Emas untuk Malaysia dan Perak untuk Hong Kong

Post a Comment

Previous Post Next Post