5 Aksesori Terbaik Apple TV Yang Anda Boleh Dapatkan

Aksesori Terbaik Apple TV Yang Anda Boleh Dapatkan

Produk Apple TV (Generasi Ke-3, 2022) terbaru kini dikuasakan dengan dengan cip pemprosesan Apple A15 Bionic iaitu cip yang sama digunakan pada iPhone 13 dan kini telah menyokong tvOS 16. Tambahan pula, peranti ini juga menyokong HDR dan 4K Dolby Vision bersama high-frame rates.

Sudah pasti, ianya memberikan prestasi yang cemerlang dan menjadi antara peranti yang paling lancar terkini yang terdapat di pasaran. Apple TV 3rd Gen ini didatangkan dengan 2 model iaitu satu tanpa 4K dan pot ethernet dan satu lagi ada ciri tersebut. Harga seperti dibawah

  • Apple TV (3rd Gen, 2022) bersama 4K dan ethernet = RM799
  • Apple TV (3rd Gen, 2022) tanpa 4K dan ethernet = RM699

Anda boleh dapatkan di mana-mana ASP (Machine, Switch etc) atau secara online di Shopee dan Lazada.

Aksesori Terbaik Apple TV Yang Anda Boleh Dapatkan

Jadi sekiranya anda mencari sebuah Apple TV 4K 2022 atau sudah pun memilikinya, sebagai cadangan anda juga boleh dapatkan aksesori untuk peranti anda tersebut supaya boleh digunakan sehingga optima. Jadi disini ada beberapa panduan yang baik untuk anda.

Aksesori Terbaik Untuk Apple TV 4K 2022

#1 - Aksesori Siri Remote

Siri Remote terbaru kali ini telah dilengkapi dengan port USB Type-C pada bahagian bawah yang mana sekali gus pengecasan lebih mudah jika dibandingkan dengan model sebelumnya. Tetapi sebab iPhone dan Siri Remote masih menggunakan kabel yang berlainan, anda kena juga beli kabel Type-C dan tidak boleh menggunakan kabel iPhone anda.

Berikut adalah antara beberapa aksesori terbaik untuk melindungi Siri Remote anda daripada kecelakaan:

Aksesori Siri Remote Terbaik Apple TV Yang Anda Boleh Dapatkan

#2 - Smart TV

Apple TV sebuah peranti yang hebat, tetapi ianya masih memerlukan sebuah tv yang terbaik untuk menerima dan menayangkan kandungan HDR10+ menerusi platform penstriman kegemaran anda. Jadi anda boleh dapatkan sebuah smart tv yang mampu menerima output terbaik.

Berikut antara beberapa smart tv terbaik dengan harga mura dan berpatutun anda boleh dapatkan untuk sambungkan dengan Apple TV 4K anda:

Aksesori Smart TV Terbaik Apple TV Yang Anda Boleh Dapatkan

#3 - TV Mounts

Apple TV Mounts bukan benda perlu, tetapi ianya boleh mengurangkan keserabutan kabel. Disamping itu juga, ianya nampak lebih kemas dan boleh sorok daripada pandangan. Jadi akan nampak lebih minimalis bagi mereka yang sukakannya

Aksesori Mount Terbaik Apple TV Yang Anda Boleh Dapatkan

#4 - Kabel HDMI

Anda perlukan sebuah kaleb HDMI untuk sambungkan dari Apple TV ke Smart TV anda. Seperti biasa, Apple tidak menyediakannya di dalam kotak, jadi anda perlu beli asing di luar. Antara kabel HDMI terbaik anda boleh dapatkan

Aksesori Kabel HDMI Terbaik Apple TV Yang Anda Boleh Dapatkan

#5 - Gaming Controllers

Apple TV (generasi ke-3) terbaru ini kini dilengkapi dengan cipset terbaru A15 Bionic yang mempunyai lebih kuasa. Kini ianya mampu untuk memaikan lebih banyak permainan mudah alih yang mempunyai grafik yang tinggi.

Jadi untuk menikmati permainan dengan lebih baik, anda boleh dapatkan console atau wireless gaming controller seperti dibawah untuk disambungkan dengan Apple TV anda.

Aksesori Game Controller Terbaik Apple TV Yang Anda Boleh Dapatkan

Tambahan...

#6 - Keybords

Menggunakan keyboard pada paparan tv pastinya merenyahkan dan melambatkan. Kalau tertekan salah butang, dah kena tulis semula kan. Jadi untuk lebih memudahkan urusan anda boleh dapatkan papan kekunci sebenar atau keyboard untuk taip apa-apa di skrin. Antara yang anda boleh dapatkan seperti:

Aksesori Keyboard Terbaik Apple TV Yang Anda Boleh Dapatkan

Post a Comment

Previous Post Next Post