25 Produk Xioami Terbaik Yang Anda Boleh Dapatkan Untuk Tahun 2022

25 Produk Xioami Terbaik Yang Anda Boleh Dapatkan Untuk Tahun 2022

Bila kata sebut Xiaomi, perkara pertama yang terlintas di fikiran adalah smartphone atau telefon pintar kan. Tetapi tahukah anda, sebenarnya ianya bukan sekadar itu, ini kerana terdapat banyak lagi produk menarik yang dihasilakan oleh syarikat gergasi China ini.

Itulah, biasa kita dengan smartphone jenama Xiaomi yang banyak dikeluarkan di pasaran. Tetapi sebenarnya ada sahaja mereka hasilkan produk lain seperti kamera keselamatan cctv, vacuum, lampu pintar dan banyak lagi.

Akan tetapi produk-produk lain ini diletakkan dibawah anak syarikat Xiaomi seperti Youpin, Mijia, Huami dan banyak lagi.

Jadi jom kita tengok apa agaknya produk atau barang-barang yang dihasilkan oleh pihak Xiaomi sekali gus dapat digunakan dalam kehidupan seharian dan membentuk satu ekosistem untuk teknologi yang diperkenalkan.

"Banyak juga barang keperluan rumah tau"

Ramai yang sukakan produk Xiaomi kerana ianya menawarkan harga yang berpatutan dengan kualiti yang baik. Setanding dengan produk dari jenama lain.

Senarai Produk Xiaomi Terbaik Untuk Tahun 2022

Produk-produk ini, anda kini boleh dapatkan di gedung rasmi Xiaomi di Malaysia atau menerusi pembelian secara online. Biasanya melalui laman Shopee atau Lazada la kan.

#1 - LED Cosmetic Makeup Mirror

LED Cosmetic Makeup Mirror

Xiaomi Mijia ada keluarkan sebuah cermin mekap dengan pancaran lampu pada bahagian tepi. Mengandungi 3 warna lampu bersesuai dengan keadaan. Lampu-lampu ini dikuaskan dengan bateri yang terbina di dalamnya. Anda perlu caj sahaja menggunakan kabel android. Mudah sahaja. Harga pun RM34 sahaja.

⏩ Link Shopping :【Shopee】【Lazada

#2 - Smart Home Air Purifier

Smart Home Air Purifier

Produk seterusnya adalah Air Purfier. Xiaomi ada keluarkan 3 jenis penapis udara iaitu 3C, 3H dan Pro. Setiap darinya mengenakan fungsi yang sama tetapi tempat pengguaan yang berbeza. Sebagai contoh, anda perlu beli jenis Pro untuk kawasan luas. 

Ianya boleh menapis udara yang mengandungi debunga, asap rokok, bakteria, gas, bau dan macam-macam lagi. Disebabkan ianya 'smart', anda boleh kawal menggunakan aplikasi Mi Home sahaja.

⏩ Link Shopping :【Shopee】【Lazada

#3 - Ionic Hair Dryer

Ionic Hair Dryer

Jika anda mencari sebuah pengering rambut, boleh dapatkan Ionic Hair Dryer ini. Mendungi funsi smart temperature control. Selain itu, kadar kekuatan angin yang dikeluarkan adalah sehingga 1800 W. Memang cukup untuk mengeringkan rambut tanpa merosakkan.

⏩ Link Shopping :【Shopee】【Lazada

#4 - Smart Robot Vacuum

Smart Robot Vacuum

Xiaomi kini semakin dikenali dengan adanya smart robot vacuum ini. Antara robot dengan harga yang berpatutan. Terdapat 2 jenis iaitu Robot Vacuum 1C dan Mop Essential G1.

Ianya dapat membantu anda untuk bekerja vacuum, sapu dan mop dalam waktu yang sama. Anda boleh kawalan menerusi aplikasi Mi Home sahaja. Anda boleh maping dan arahkan kemana robot anda pergi dan bekerja.

⏩ Link Shopping :【Shopee】【Lazada

#5 - LED Induction Night Light

LED Induction Night Light

Lampu LED jenama Xiaomi ini boleh diletakkan dimana-mana sahaja. Ianya bukan bertujuan untuk terangkan sesebuah ruang tetapi menerangkan bagi suatu-suatu bahagian sahaja. Ianya boleh menyala sekiranya ada pergerakan. Sesuai letak pada lorong-lorong rumah anda atau di katil

⏩ Link Shopping :【Shopee】【Lazada

#6 - Anti Dust Mite Vacuum

xiaomi Anti Dust Mite Vacuum

Dust Mite Vacuum ini bukan seperti vacuum biasa. Kegunaannya lebih kepada menyedut habuk hama yang ada pada fabrik. Dengan kuasa sedutan sehingga 12000 Pa dengan kepanasan sehingga 50°C. Ada wireless dan juga menggunakan wire.

⏩ Link Shopping :【Shopee】【Lazada

#7 - TDS Automatic Water Pump

xiaomi TDS Automatic Water Pump

Kegunaanya lebih kepada bekas minuman. Biasa kita tengok bekas air warna biru tu kan. Boleh guna water pump ini sahaja dan letak pada mulut bekas air tersebut. Anda hanya perlu sentuh, dan ianya akan menyedut air tersebut.

Anda hanya perlu caj menggunakan micro usb sahaja jika baterinya telah habis. Sangat mudah digunakan. Just plug n play sahaja.

⏩ Link Shopping :【Shopee】【Lazada

#8 - Nose Hair & Eyebrow Trimmer

xiaomi Nose Hair & Eyebrow Trimmer

Produk ini merupakan 2-in-1 dimana anda boleh trim bulu hidung dan juga bulu kening anda juga. Alat yang compact dan ringan untuk digunakan. Tak perlu juga beli bateri, sebab ianya rechargable. Selain itu ianya kalis air juga.

⏩ Link Shopping :【Shopee】【Lazada

#9 - Aqara Smart Door Lock

Aqara Smart Door Lock

Ini antara produk utama jika anda nak jadikan sebuah smart home iaitu bermula di pintu masuk dengan adanya Smart Door Lock. Melalui peralatan ini, ianya menyediakan fungsi alarm securiy, fingerprint unlock dan password unlock. Tak perlu dah kunci fizikal semua tu, guna password je. Power beb!

⏩ Link Shopping :【Shopee】【Lazada

#10 - Auto Water Tap

Auto Water Tap

Mungkin anda biasa pergi ke tandas shopping mall dan guna water tap. Hulur tangan dan air akan keluarkan. Di rumah anda pun boleh buat dan tak perlu bayar ribu-ribu pun. Dengan harga sekitar RM60 sahaja, anda boleh pakai auto water tap ni.

Anda letak tangan, dan air akan keluar melalui paip di singki rumah anda. Plug n play sahaja. Ianya rechargable, caj guna wire usb sahaja. Mudah sangat

⏩ Link Shopping :【Shopee】【Lazada

#11 - Humidifier

xiaomi Humidifier

Mungkin ada yang tak mampu untuk beli humadifier mahal di luar sana. Tapi jangan risau, Xiaomi pun ada keluargkan humidifier sebesar 4L tau dengna harga tidak lebih rm100 pun. Anda juga masih boleh kawal kadar kabus yang keluar. Antara ciri lain yang ada iaitu Antibaterial material dan 99% antibacterial.

⏩ Link Shopping :【Shopee】【Shopee】【Lazada

#12 - Smart Dustbin

xiaomi Smart Dustbin

Tong sampah pun xiaomi ada keluarkan. Penutupnya akan buka jika ianya mengesan pergerakan berhampiran. Anda boleh sentuh juga untuk biarkan ianya terus buka. Dengan penggunakan bateri 2 biji, ianya mampu bertahan dalam tempoh yang lama

⏩ Link Shopping :【Shopee】【Lazada

#13 - Water Dispenser

xiaomi Water Dispenser

Xiaomi Mijia Dispenser ini bukan penapis air, sebaliknya tempat simpanan air minuman bersih. Dari sini, anad boleh simpan air tersebut dan minum terus pada bila-bila masa sahaja. Ditambah pula model C1 ini anda boleh panaskan air di dalamnya sepantas 3 saat je tau.

Tangki simpanan air sebesar 2.5 L dan mempunyai 3 tahap untuk suhu air di dalamnya. Ianya juga plug n play sahaja kerana saiznya yang kompak dan mudah dibawa ke mana-mana.

⏩ Link Shopping :【Shopee】【Lazada

#14 - Xiaomi Mi Box S (Android Box)

Xiaomi Mi Box S (Android Box)

Dengan gajet ini anda boleh ubah tv anda menjadi tv pintar. Ini bermakna, anda boleh tonton secara online dengan lebih 5000 aplikasi yang tersedia melalui sistem Android di dalamnya. Lagi pula ianya adalah Google Certified dan dipercayai.

Dengana adanya Mi Box S ni, anda boleh tonton Youtube, Netflix, Disney+ Hotstar, layari internet dan anda juga boleh bermain video game tau. Nak murah sedikit, boleh ambil Mi Stick

⏩ Link Shopping :【Shopee】【Shopee】【Lazada

#15 -  Cordless Vacuum

xiaomi Cordless Vacuum

Sekarang bukan lagi zaman wayar termasuk juga pada sebuah vakum. Anda kini bebas untuk bawa vakum kemana-mana sahaja pelusuk rumah tanpa perlu risau dengan limitasi wayar kan.

Dengan sekali pengecasan, anda boleh guna sehingga 40 minit tanpa henti. Ditambah pula mudah digunakan dan ringan juga. Boleh guna pada lantan, sofa, karpet dan sehingga ke dalam kereta sekali pun.

⏩ Link Shopping :【Shopee】【Lazada

#16 - Xiaomi Mi Wanbo Projector

Xiaomi Mi Wanbo Projector

Anda kalau nak tengok movie dengan skrin yang besar tanpa bocorkan poket, anda boleh beli mini projektor Xiaomi Mi Wanbo dengan harga kurang RM800 je. Tidak cukup dengan itu, ianya juga mengandungi sistem operasi Androi di dalamnya dan juga sambungan Wifi.

Tak perlu apa-apa sambungan tambahan, anda terus boleh nonton Netflix menggunakan Mi Wanbo sehingga 40 - 60 inci tayangan.

⏩ Link Shopping :【Shopee】【Lazada

#17 - Smart Diswasher Machine

Smart Diswasher Machine

Xiaomi juga ada mengeluarkan produk mesin basuh pinggan automatik untuk golongan ibu terutamanya. Tak perlu penat sental pinggan satu-satu. Gunakan mesin ini sahaja. Hampir semua perlatan pinggan mangkuk boleh dicuci di dalamnya.

Proses basuhan yang pantas walaupun keadaan berminyak. Anda juga boleh kawal diswasher machine ini menggunakan aplikasi Mi Home sahaja. Mudah kan

⏩ Link Shopping :【Shopee

#18 - Xiaomi Smart Scale

Xiaomi Smart Scale

Kali ini lebih kepada pemeriksaan keadaan fizikal dan kesihatan. Xiaomi ada keluarkan 2 jenis penimbang berat iaitu versi 1 dan versi 2. Untuk versi 1, ianya hanya berfungsi untuk timbang berat sahaja manakala versi 2 anda boleh tahu pelbagai komposisi badan anda seperti BMI, peratus lemak badan, muscle mass, kadar protin dan banyak lagi.

Segala informasi ini, anda boleh kawal dan dapatkan menerusi aplikasi sahaja. Mudah digunakan dan banyak ciri yang disediakan

⏩ Link Shopping :【Shopee】【Lazada

#19 - Wireless Small Electric Juicer

Wireless Small Electric Juicer

Barangan dapur seterusnya adalah mesin jus. Ianya sama sahaja seperti mesin juicer yang lain tetapi sedikit berbeza apabila ianya boleh digunakan secara tanpa wayar. Anda boleh caj semula mesin ini jika kehabisan bateri.

⏩ Link Shopping :【Shopee】【Lazada

#20 - Portable Vacuum Cleaner Handheld

Portable Vacuum Cleaner Handheld

Ini merupakan vakum ketiga dalam senarai produk Xiaomi ini. Ianya lebih kepada sedutan yang kecil seperti pada atas sofa, keyboard komputer, atas meja dan lain-lain. Akan tetapi kuasa sedutannya juga baik iaitu sehingga 13 kPa.

Ianya kecil, ringan dan mudah untuk dibawa kemana-mana. Pengecasan hanya ambil untuk 2 jam bagi kegunaan 10-40 minit

⏩ Link Shopping :【Shopee】【Lazada

#21 - Home Security Camera (CCTV)

xiaomi cct rumah

Xiaomi ada keluarkan beberapa jenis cctv rumah atau kamera keselamatandan antara yang terkenal adalah model PTZ dan PTZ Pro. Ianya boleh merakam sehingga 1296p dan setiap darinya boleh disambung bersama Wifi.

Anda boleh pantau keadaan rumah anda terus daripada telefon pintar menerusi aplikasi sahaja.

⏩ Link Shopping :【Shopee】【Lazada

#22 - Automatic Foaming Dispenser

xiaomi Automatic Foaming Dispenser

Anda boleh hasilkan buih sabun dengan menggunakan peralatan foaming dispenser ini. Mungkin boleh masukkan hand sanitizer, pencuci muka, sabun tangan dan macam-macam lagi. Anda hanya perlu halakan tangan, dan ianya akan keluar sendiri menggunakan smart sensor

⏩ Link Shopping :【Shopee】【Lazada

#23 - Smart Socket Plug

xiaomi Smart Socket Plug

Jika tiba-tiba anda terlupa untuk tutup suis plug di rumah, takkan anda nak patah balik kalau dah jauhkan. Jadi jika menggunakan smart socket plug daripada Xiaomi ni anda tak perlu risau lagi, kerana anda boleh on/off suis menggunakan aplikasi sahaja. Asalkan ada sambungan internet.

Ada pelbagai jenis sambungan plug daripada pelbagai negara termasuklah palam usb juga. Macam-macam boleh guna.

⏩ Link Shopping :【Shopee】【Lazada

#24 - Smart Mini Rice Cooker

Smart Mini Rice Cooker

Xiaomi ada juga mengeluarkan perkakas dapur pintar pengukus nasi. Dengan saiz yang kompak sesuai untuk golongan bujang yang tidak masak nasi terlalu banyak. Yang lebih menarik, periuk nasi ini boleh dikawal menggunakan aplikasi sahaja. Mudah kan

⏩ Link Shopping :【Shopee】【Lazada

#25 - Induction Cooker

xiaomi Induction Cooker

Akhir sekali adalah periuk memasak dengan menggunakan induction tanpa menggunakan api. Boleh masak pelbagai jenis makanan seperti masakan bersup, masakan panas, steam dan macam-macam lagi.

Berbeza dengan produk lain, ianya juga boleh disambungkan dengan apliaksi Mi Home. Mudah untuk pantau penggunaan harian.

⏩ Link Shopping :【Shopee】【Lazada

Jika anda nak dapatkan pelbagai lagi barangan Xiaomi seperti telefon pintar, powerbank, earphone, earbuds, boleh pergi ke kedai rasmi Xiaomi di Shopee

Post a Comment

Previous Post Next Post