5 Dashcam Terbaik Bagi Tahun 2024 Dengan Harga Bawah RM150

5 Dashcam Terbaik Bagi Tahun 2022 Dengan Harga Bawah RM150

Jika anda sedang mencari dashcam terbaik untuk kereta anda bagi tahun 2024 dengan bajet dibawah harga RM150, anda boleh tengok sini senarai 5 yang terbaik. Boleh dapatkan secara online di Shopee dan Lazada sahaja.

Dashcam atau kamera yang diletakkan di dalam kereta kita lama kelamaan menjadikan sebuah device yang penting. Mungkin tidak lama nanti, ianya akan menjadi barang keperluan dan bukan kehendak lagi. Banyak kegunaan dan kebaikkan daripada dashcam itu sendiri.

Jika sekarang banyak berlaku kemalangan yang bukan salah kita tetapi kita ditudung terhadap kesilapan tersebut. Kalau terlanggar kereta, tiada saksi, kita mungkin dipersalahkan kalau tiada bukti.

Tapi jika adanya dashcam ini, bolehlah ianya dijadikan bukti bahawa kita tidak bersalah. Mungkin berlaku kecurian, pelanggaran, samun, pecah cermin dan sebagainya. Dashcam inilah yang akan menjadi bukti kelak.

Tapi orang cakap dashcam mahal dan tak mampu untuk pasang di kereta. Dashcam sebenarnya banyak jenis dan ianya juga menawarkan dengan pelbagai harga mengikut bajet anda. Ada harga bawah RM100, bawah RM200, bawah RM300, bawah RM400 atau nak mahal beli atas RM500. Bergantung pada bajet anda.

Perkara paling penting pada sebuah dashcam ini adalah kualiti gambar yang disediakan. Jangan risau, senarai ini adalah untuk kualiti sekurang-kurangnya adalah Full HD atau Full High Definition (1080P). Jadi jom tengok senarai 5 dashcam terbaik bagi tahun 2024 untuk harga bawah RM150.

5 Dashcam Terbaik Tahun 2024 Harga Bawah RM150

Senarai ini tidak mengikut urutan mana yang terbaik dan sebagainya. Anda boleh pilih mengikut kesesuaian anda sendiri.

1.  Xiaomi 70mai 1S Dash Cam

Xiaomi 70mai 1S Dash Cam

Dalam senarai, ini merupakan antara jenama terkenal yang anda boleh dapatkan bawah RM150. Xiaomi siapa tak kenalkan. Terdapat banyak ciri menarik yang disediakan daripada jenama Xiaomi 70mai 1S dascam ini. Ianya merakamkan Full HD 1080P yang pastinya gambar lebih jelas disertakan dengan sensor SOny IMX307.

Ada night version untuk keadaan waktu malam. Selain itu, ada ciri voice control iaitu anda boleh kawal melalui suara anda sahaja. Ada WiFI yang memobolehkan anda transfer gambar ke smartphone anda. Jika memory anda sudah penuh, ianya akan overide file yang lama melalui ciri loop overide.

Kualiti Video : Full HD 1080pP bersama Sony IMX307
Skrin : Tiada
Wide Angle : 130°
Sensor : G-Sensor dan Parking Monitor
Night Version : Ada

⏩ Beli sini : Shopee | Lazada

2.  3-Lens Car DVR Dash Cam

3 Lens Car DVR Dash Cam

Antara senarai yang mempunyai 3 kamera dengan 1 harga dibawah RM150. Anda beli, anda dapat kamera belakang 1 dan 2 kamera dibahagian hadapan. Ini bermakna, 1 kamera Full HD menunjukkan arah luar dan 1 lagi kamera menghala ke dalam kereta.Pastinya lebih selamat jika ada sebarang perkara yang berbahaya ketika dalam kereta.

Pengguna Grab, Mycar kena beli la ini. Selain itu, ianya juga menyediakan 4 inci LCD High Definition.

Kualiti Video : Full HD 1080P
Skrin : Tiada
Wide Angle : 170°
Sensor : G-sensor, motion detection, partking detection
Night Version : Ada

⏩ Beli sini : Shopee | Lazada

3.  Omnicen M1 Dash Cam

Omnicen M1 Dash Cam

Antara senarai dashcam yang bersaiz kecil tetapi mempunyai 2 inci LCD skrin. Boleh la tengok secara terus daripada dashcam sahaja. Dashcam ini juga mempunyai mic terbina di dalam bagi merakam sekeliling.

Jika memory dalam tidak cukup, jangan risau. Ini kerana Omnicen M1 menyediakan slot memory yang menyokong sehingga 32gb yang mempu merakam sehingga 5 jam lebih. Ok la kan.

Kualiti Video : Full HD 1080P
Skrin : Ada
Wide Angle : 170°
Sensor : G-sensor, motion detection, parking monitoring
Night Version : Tiada (tapi ada WDR)

⏩ Beli sini : Shopee | Lazada

4.  Anytek X28 Dash Cam

Anytek X28 Dash Cam

Anytek X28 ini khas untuk pengguna kereta yang mempunyai Android Car CD Player sahaja. Anda boleh sambungkan daripada dashcam terus ke CD player tersebut. Dengan saiz yang kecil, ianya boleh menyokong memori sehingga 32gb. Jika memory sudah penuh, ianya akan overide dengan file terbaru. Jadi tak perlu risau jika memory anda full.

Ianya juga dilengkapi dengan motion detection. Jika ada pergeraka, ianya akan turn on dan merakam. Sangat berguna ketika parking dimana-mana tempat sunyi. Paling best dia ada ADAS Track Deviation iaitu boleh beri amaran jika kita memandu terlalu dekat dengan kereta hadapan. Jika lari daripada track jalanan pun, dashcam akan beri amaran.

Kualiti Video : HD 1080P
Skrin : Tiada (tapi ada melalui Android CD Player)
Wide Angle : 150°
Sensor : Motion detection, G-sensor
Night Version : Tiada

⏩ Beli sini : Shopee | Lazada

5.  GOQ A10 Dual Lens Dash Cam

GOQ A10 Dual Lens Dash Cam

Denga harga bawah RM150, anda boleh dapatkan 2 dashcam iaitu pada bahagian hadapan dan belakang melalui jenama GOQ A10 Dual Lens Dash Cam. Dashcam ini juga menyediakan skrin berukuran saiz 4 inci, jadi mudahlah nak tengok video secara langsung.

Anda boleh gunakan microSD sehingga 32Gb memory untuk menyimpan video anda. Bateri yang disediakan adalah berkapasiti 200mAh. Selain itu, boleh juga rakam audio. Jadi boleh rakam apa-apa suara yang berdekatan dengan dashcam ini. Ada HDR tau.

Kualiti Video : Full HD 1080P
Skrin : Ada
Wide Angle : 170°
Sensor : Motion detection,
Night Version : Tiada (ada WDR)

⏩ Beli sini : Shopee | Lazada

Jadi inilah antara 5 dashcam terbaik dan ramai yang gunakan untuk tahun 2024 ini untuk dipasangkan pada kereta untuk rakaman keselamatan diri dan pemandu lain juga. Anda boleh dapatkan secara online atau cari mana-mana kedai dashcam murah berhampiran dengan anda.

Pastinya kedai dashcam near me ini ada juga menyediakan upah pasang dashcam tersebut. Jadi anda boleh bayar dan siap pasang dan terus boleh menggunakannya.

Post a Comment

Previous Post Next Post