5 Aplikasi Yang Anda Boleh Buat Duit Secara Santai Tahun 2024

5 Aplikasi Yang Anda Boleh Buat Duit Secara Santai

Dunia teknologi kini segalanya memerlukan sambungan Internet. Dengan adanya ciri ini, kerja kita lebih mudah, cepat dan menjimatkan masa. Dengan internet juga kita mampu menjana pendapatan iaitu dimana sahaja kita berada, asalkan wujudnya sambungan Internet.

Selain daripada kerja hakiki atau harian kita di pejabat, kilang, sekolah dan sebagainya, kita juga boleh buat kerja sambilan bagi menambah pendapatan. Kini walaupun siang anda sibuk di pejabat, tetapi pada malamnya anda boleh buat kerja sampingan ini bagi menjana pendapatan lebih tanpa gangu kerja hakiki kita pada siang hari.

Jika anda smartphone pun, anda sudah boleh buat duit pada zaman sekarang ini. Jadi disini, terdapat 5 aplikasi yang anda boleh buat duit secara santai. Santai bermaksud, anda hanya menggunakan telefon pintar sahaja tanpa membuat kerja apa-apa. Kene ingat, setiap pekerjaan pasti ada kesusahan. Jadi rajin anda bekerja, banyaklah pendapatan anda.

5 Aplikasi Yang Anda Boleh Buat Duit Secara Santai

Aplikasi yang disenaraikan ini anda boleh gunakan pada telefon Android dan juga iPhone. Yang penting anda mempunyai sambungan Internet dan juga akaun media sosial (Facebook, Twitter dan  Instagram)

BACA JUGA : Cara Dafta Dan Guna BigPay

1)  Aplikasi Cashzine

Aplikasi Cashzine ini menggunakan konsep anda membaca artikel dan anda akan diberi coins. Kemudian dengan coins tersebut anda boleh tukar dengan duit Ringgit.

Ya betul, dengan hanya membaca sahaja, anda boleh buat duit. Lagi banyak, anda baca, lagi banyak coins yang diperoleh. Selain itu, anda juga boleh kongsikan artikel tersebut dan jika anda yang membacanya, anda juga boleh dapat coins.

Hadiah yang ditawarkan adalah bentuk wang. Ianya juga disediakan untuk kedua-dua pengguna iaitu pengguna Android dan Apple. Untuk maklumat lanjut anda boleh baca post Mudah Buat Duit Dengan Aplikasi Cashzine.

Muat turun aplikasi Cashzine di Playstore atau Appstore dan jangan lupa masukkan kod 1383072 untuk dapatkan 8000 coins secara percuma.

5 Aplikasi Yang Anda Boleh Buat Duit Secara Santai

2)  Jag

JAG disediakan bersama laman web dan juga aplikasi telefon bimbit. Konsep yang diketengahkan adalah pelbagai seperti anda kongsi post, anda dapat reward, anda like post, anda dapat reward, anda tengok video, anda dapat reward dan pelbagai lagi.

Setiap task yang dibuat, anda diberi reward atau ganjaran. Ianya sangat menarik untuk dibuat. Anda hanya perlu ada akaun laman sosial sahaja dan kongsikan pada akaun anda.

BACA JUGA : Mudah Buat Duit Dengan Aplikasi Cashzine

Ganjaran yang ditawarkan ada pelbagai jenis antaranya adalah wang ringgit, voucer shopping, tiket wayang, kad point dan banyak lagi.

Anda boleh sertai JAG di pautan rasmi ini kemudian masukkan refferal aimanabdullah sebagai pemula.

5 Aplikasi Yang Anda Boleh Buat Duit Secara Santai

3)  YouGov Survey

Cara ini juga anda boleh buat secara santai dengan hanya menggunakan telefon pintar sahaja. Anda akan diberi survey untuk dijawab. Terdapat pelbagai survey yang akan diberikan. Ianya lebih kepada soalan objektif.

Jadi survey nya sangat mudah untuk dijawab. Tak perlu guna otak untuk berfikir sangat pun. Selepas itu anda akan diberi points dan dengan points tersebut anda boleh tukar kepada ganjaran yang ditawarkan.

Antara ganjaran yang ditawarkana dalah wang ringgit, Big Point AirAsia, Topup dan pelbagai ganjaran lain lagi.

Terlebih dahulu anda perlu daftar di my.yougov.com. Pendaftaran semestinya percuma. Selepas itu anda boleh muat turun aplikasi YouGov di Playstore dan Appstore untuk terus menjawab survey.

5 Aplikasi Yang Anda Boleh Buat Duit Secara Santai

4)  Sushivid

Sushivid ini sangat digalakkan jika anda mempunyai akaun media sosial dan juga mempunyai blog atau website. Dengan hanya share post di facebook, twitter dan instagram anda akan diberi wang ringgit.

Sangat mudah, hanya share sahaja. Selain itu, jika anda blogger, anda boleh propose idea kepada sushivid untuk menulis review berkaitan produk. Jika diterima anda boleh menerima bayaran sehingga USD100. Sangat lumayan kan.

Ganjaran ditawarkan adalah wang ringgit. Anda boleh mula daftar di go.sushivid.com dan pendaftaranya juga percuma. Selepas itu anda boleh dapatkan aplikasi Sushivid di Playstore dan Appstore.

5 Aplikasi Yang Anda Boleh Buat Duit Secara Santai

5)  Aplikasi 8coins

8coins juga menyediakan perkhidmatan buat duit dengan share atau kongsikan artikel di Facebook dan Twitter. Setiap rakan anda yang klik dan baca, anda akan diberi points.

Kemudian point tersebut boleh ditebus dengan wang ringgit. Terdapat pelbagai artikel yang boleh dikongsi. Ada juga disediakan mission untuk anda siapkan task yang diberi dengan jangka masa yang ditetapkan.

Ganjaran yang ditawarkan adalah wang ringgit. Anda boleh mula daftar di 8coins.my dan pendaftarannya juga ada percuma. Selepas daftar, anda boleh teruskan misi melalui telefon sahaja dengan muat turun aplikasi 8coins di Playstore dan Appstore.

5 Aplikasi Yang Anda Boleh Buat Duit Secara Santai

Kesemua aplikasi ini disediakan bagi platform Android dan iOS. Jadi ramai yang boleh sertai untuk buat duit menggunakan aplikasi secara santai.

Ia hanya pendapatan sampingan untuk tambah duit sahaja. Tetapi jika anda serius mungkin ia boleh menjadi income utama anda kan.

Inilah antara 5 aplikasi yang anda boleh buat duit secara santai.


4 Comments

  1. Usaha lebih inshaAllah dapat lebih.

    ReplyDelete
  2. saya joined jag and it mention you'll get rm15. tahniah 😃

    ReplyDelete
  3. sy pernah cuba semua.. tp sampai skrg sy just guna sushivid, yougov, 8coins dan cashzine saja

    ReplyDelete
Previous Post Next Post