Senarai Smartphone Telefon Pintar Yang Menyokong SIM Card YES 4G

Senarai Peranti Telefon Pintar Yang Menyokong SIM Card YES 4G

Sekarang sepertinya sudah ramai yang menggunakan Kad Sim YES 4G bagi aktiviti harian untuk PdPR bagi pelajar sekolah atau WFH bagi golongan pekerja kerana tawaran harga yang sangat berpatutan.

Tapi tahukah anda, sebenarnya kad sim YES 4G tersebut tidak menyokong semua peranti atau telefon pintar. Jadi hanya telefon yang menyokong simcard ini sahaja yang boleh digunakan.

Berbanding dengan kad sim biasa keluaran seperti Digi, Celcom, U Mobile, Maxis dan lain-lain dimana rata-rata menyokong penuh bagi semua jenis peranti termasuk telefon pintar.

BACA : Program YES Prihatin Akan Berikan Telefon Pintar Percuma Khusus Kepada Keluarga B40

Ini kerana YES 4G tidak mempunyai capaian data 3G. Secara amnya, mana-mana telefon lama yang hanya menyokong capaian 3G sahaja tidak menyokong kad sim YES 4G ini.

Kad Sim YES 4G

sim kad yes 4g di shopee

Jika anda tiada lagi, SIM Card YES 4G, kini anda boleh dapatkan di Shopee dengan harga RM1 dengan Prepaid 15 sahaja. Anda akan peroleh :

  • 10GB data internet
  • 9 sen per min/sms
  • Percuma basic internet
Anda boleh dapatkan di Shopee YES 4G

Senarai Smartphone Atau Telefon Pintar Yang Menyokong SIM Card YES 4G

Jadi jika anda bercadang untuk mendapatkan sebuah smartphone bagi masukkan kad sim YES 4G anda, anda boleh tengok senarai dibawah antara telefon yang bersesuaian dan menyokong YES 4G

Setakat ini, antara jenama smartphone yang menyokong kad sim YES 4G adalah jenama Yes, Alcatel, Black Shark, Google, Huawei, Leagoo, Nokia, Oppo, Samsung, Realme, Sony, Xiaomi dan Vivo

Senarai telefon pintar menyokong YES 4G

Yes

Alcatel

Black Shark

Huawei

Leagoo

Nokia


Oppo

Samsung

Realme

Sony

Xiaomi

Vivo

Untuk dapatkan senarai penuh bagi telefon pintar yang menyokong YES 4G, anda boleh pergi ke laman web YES di www.yes.my/ms/supported-devices

Post a Comment

Previous Post Next Post