Senarai 20+ Hadiah Terbaik Untuk Baby Baru Lahir Dan Ibu Bapanya

Hadiah Terbaik Untuk Baby Baru Lahir Dan Ibu Bapanya

Ada rakan anda yang baru sahaja selamat bersalin dan melahirkan baby baru dan anda bercadang untuk melawat mereka. Jadi anda nak bawa hadiah tapi tiada idea hadiah yang sesuai selain baju? Dini antara cadangan hadiah terbaik untuk baby baru lahir dan tentu sesuai untuk new parent juga.

Hadiah yang ingin dibawa pastinya sesuai dengan keadaan mereka. Kalau ibu bapa yang baru dapat baby, takkan nak bagi pakej percutian pula kan. Mestilah bagi barangan kelengkapan bayi atau benda-benda yang memudahkan parent bagi menjaga bayi baru lahir mereka.

20 Hadiah Terbaik Untuk Baby Baru Lahir dan Juga Sesuai Untuk Ibu Bapa Baru

Jadi disini, disenaraikan antara hadiah yang anda boleh bagi kepada baby dan ibu ayahnya. Senarai hadiah ini dikongsikan oleh pengguna twitter @pja_chan. Juga disediakan pautan untuk anda dapatkan secara online.

Jika anda ingin berbelanja di Shopee, boleh Sign Up Mum's Club 2021, untuk mendapatkan semua barangan baby dengan harga eksklusif, ekstra cashback dan banyak lagi

1.  Duit/Baucer

Ini antara hadiah yang paling mudah untuk anda dapatkan jika tiada idea yang bersesuaian. Anda boleh bagi duit untuk ibu bapanya belikan sendiri kelengkapan untuk baby mereka. Pastinya mereka perlukan duit lebih daripada sebelum ini bagi memberikan keperluan yang terbaik untuk baby mereka kan. Atau anda boleh bagi baucer kedai atau kedai online yang menjual barang-barang baby.

2.  Babynest

babynest

Babynest adalah tempat untuk baby tidur supaya ianya tidak bergerak ketika tidur lasak. Selain itu, kalau ada kawan nak tengok baby dan letak dibawah. Sesuai juga guna babynest ni. Ianya juga disediakan bantal untuk keselesaan baby kan.

⏩ Boleh Tengok Sini : Shopee | Lazada

3.  Nursing Cover / Kain Menyusu

Nursing Cover

Pakaian ini diperlukan untuk ibu bagi aktiviti breastfeeding. Jika ada ibu yang ingin breastfeed baby mereka terutamanya di tempat awam, ibu boleh pakai nursing cover bagi keselesaan dan privasi bagi mengelakkan terdedah kepada orang ramai.

⏩ Boleh Tengok Sini : Shopee | Lazada

4.  Mug Cup Baby

Mug Cup Baby

Bila baby makin besar, ibubapa perlu ajar baby minum dari puting > spout > cup > straw. Jadi anda boleh bagi hadiah Mug Cup dari jenama Combi. Ini kerana ianya menyediakan step mengikut umur. Selain itu jika ada part yang rosak atau hilang, anda boleh beli parts itu sahaja untuk ganti, tak perlu beli keseluruhannya.

⏩ Boleh Tengok Sini : Shopee | Lazada

5.  Set Makan Baby

Set Makan Baby

Mungkin set makan ini terlalu awal untuk anda bagi jika ianya baru lahir. Tetapi parent boleh simpan dan gunakan jika sudah sampai waktu nanti. Masa tersebut semua kelengkapan anda dah bagi sebagai hadiah, jadi parents tersebut boleh gunakan sahaja.

⏩ Boleh Tengok Sini : Shopee | Lazada

6.  Baby Bip

Baby Bip

Bip sesuai untuk baby yang kadang air liur kerap meleleh atau pun baby kadang muntah susu dan sebagainya. Sedikit sebanyak, boleh lah hindarkan dari baju baby tersebut kotor dan perlu digantikan.

⏩ Boleh Tengok Sini : Shopee | Lazada

7.  Baby Swaddle / Kain Bedung

Baby Swaddle

Kain bedung pun sangat berguna untuk newborn baby. Anda boleh hadiahkan mengikut kain yang sesuai dengan keadaan. Katanya paling best, dapatkan kain jenis guaze daripada jenama Aden & Anais. Atau ikut bajet yang bersesuai. Untuk baby rakan sendiri, mungkin boleh bagi yang lebih berkualiti kan. Apa salahnya.

⏩ Boleh Tengok Sini : Shopee | Shopee | Lazada

8.  Tuala Bayi

Tuala Bayi

Baby Towel pastikan bersaiz kecil dengan keadaan fizikal baby tersebut. Anda boleh sahaja bagi tuala biasa, teapi apa salahnya bagi tuala yang lebih comel untuk si kecil kan. Hadiah untuk si comel mestilah juga comel-comel kan.

⏩ Boleh Tengok Sini : Shopee | Lazada

9.  Diaper / Pampers

Pampers

Rasanya ini antara hadiah yang paling parent suka. Manakan tidak, keperluan penting untuk baby kan. Kadang lamping pakai buang ni dalam sehari banyak baby ni pakai. Jadi jika anda bagi diapers ni memang dieorang suka la. Adalah lebih baik beli kuantiti yang banyak secara online sahaja. Kadang ianya lebih murah. Ikut jenama yang parents rasa sesuai untuk anda mereka seperti PetPet, Dryper, Huggies dan banyak lagi.

⏩ Boleh Tengok Sini : PetPet | Huggies | Drypers | Lazada

10.  Baby Bag Organizer

Baby Bag Organizer

Barangan ini sesuai jika parent nak bawa baby keluar atau tujuan balik kampung ke. Jadi dengan adanya organizer ini, semua keperluan baby seperti botol susu, pampers, lotion, krim, ubat, skincare, baby wipes dan banyak lagi boleh disimpan dalam satu bekas sahaja. Tak perlu bawa banyak-banyak beg.

⏩ Boleh Tengok Sini : Shopee | Lazada

11.  Baby Wipe Case

Baby Wipe case

Jika anda ada bagi hadiah baby wipe, mungkin anda boleh sekali kan dengan baby wipe bag. Kadang pelakat baby wipe ni dah tak kuat dan terbuka, jadi iany akan cepat kering. Kalau ada bag seperti ini, adalah lebih selamat baby wipe tersebut disimpan. Takda lah terdedah dan cepat kering wipe nya kan.

⏩ Boleh Tengok Sini : Shopee | Shopee | Lazada

12.  Teether

teether sophie la giraffe

Ini mungkin fasa beberapa bulan selepas lahir. Sebelum baby tumbuh gigi, mereka akan melalui fasa gatal gusi dan pada masa inilah air liur meleleh dan semua benda nak digigit kan. Anda boleh bagi hadiah Teether ni yang bersesuai. Sebagai contoh boleh bagi teether Sophie La Giraffe. Katanya pernah mendapat awards kerana design dan material yang menarik dan best. Sesuai untuk baby.

⏩ Boleh Tengok Sini : Shopee | Lazada

13.  Compression Socks

Compression Socks

Hadiah ini untuk ibu yang baru melahirkan anak. Selalu orang suruh ibu berpantang pakai stoking kan? Boleh hadiahkan compression socks ni. Ianya bagus untuk mengatasi masalah water retention. Daripada pakai stoking biasa, baik pakai yang ini ketika pantang

⏩ Boleh Tengok Sini : Shopee | Lazada

14.  Ear Digital Thermometer / Thermometer

ear thermometer

Boleh hadiah thermometer ini bagi tujuan memantau keadaan suhu badan baby. Kita mungkin tak tahu baby ni demam atau tidak. Tapi dengan hadiah thermometer ini, si ibu boleh sentiasa pantau suhu baby mereka bila-bila masa sahaja.

⏩ Boleh Tengok Sini : Shopee | Shopee | Lazada

15.  Nasal Aspirator

Nasal Aspirator

Nasal Aspirator ini bagi tujuan sedut hingus baby. Ada yang menjual item ini secara manual atau menggunakan bateri. Jika anda ingin bagi hadiah untuk baby, mungkin anda boleh dapatkan yang menggunakan bateri erakan ianya lebih lasak dan tahan lama.

⏩ Boleh Tengok Sini : Shopee | Lazada

16.  Diaper Changing Mat

Diaper Changing Mat

Ini sesuai digunakan kalau ibu ingin ganti lampin atau pampers baby mereka terutamnya ketika berada di luar. Ada lapisan waterproof pada bahagian bawah bagi mengelakkan tumpahan cairan ke permukaan kan. Sesuai untuk hadiah baby ni.

⏩ Boleh Tengok Sini : Shopee | Lazada

17.  Washable Breast Pads

Washable Breast Pads

Untuk new mom atau breafeeding moms, leaking ni perkara biasa atau normal. Jadi breast pad ini sangat diperlukan. Boleh bagi hadiah kepada si ibu. Ada yang jenis washable dan waterproof juga. Lebih jimat kan.

⏩ Boleh Tengok Sini : Shopee | Lazada

18.  Stroller

stroller

Ini kalau bagi hadiah, parents sangat lah gembira. Antara keperluan penting jika ingin bawa baby keluar jalan-jalan. Beli stroller yang lebih selesa dan selamat. Anak tenang tidur di dalam dan ibubapa pula rasa lega apabila dapat stroller yang sesuai.

⏩ Boleh Tengok Sini : Shopee | Lazada

19.  Breasfeeding Friendly Muslimah Blouse

Breasfeeding Friendly Muslimah Blouse

Selain daripada bagi hadiah kepada si anak, boleh juga belanja si ibu blouse. Boleh beli dan hadiahkan pakaian yang mesra breatfeeding terutamanya untuk muslimah. Selain daripada nursing cover tadi, boleh juga bagi hadiah breastfeeding friendly muslimah blouse ni. Ibu ibu mesti suka kalau dapat ni.

⏩ Boleh Tengok Sini : Shopee | Lazada

 20.  Carseat

Carseat

Carseat kini sudah menjadi perkara wajib bila bawa baby di dalam kereta. Selain daripada keperluan undang-undang, carseat juga adalah tempat paling selamat apabila berada di dalam kereta. Carilah carseat yang memenuhi standard kerana yang menggunakannya adalah baby. Ini juga memang parent sukalah kalau anda bagi hadiah kan.

Carseat ini pula diberi warraty sehingga 4 tahun dan penting ianya ECE R44/04 approved. Selamat digunakan untuk baby di dalam kereta.

⏩ Boleh Tengok Sini : Shopee | Lazada

21.  Botol Susu

avent botol susu

Botol susu juga anda boleh bagi sebagai hadiah kepada si kecil yang baru lahir. Boleh bagi jenama yang dipercayai seperti Philips Avent. Sudah ramai ibubapa beli botol jenama ini. Lebih tahan lama, hanya perlu tukar puting sahaja.

⏩ Boleh Tengok Sini : Shopee | Lazada

22.  Baju Baby Comel

Baju Baby

Inilah hadiah yang biasa orang bagi kepada baby yang baru lahir kan. Jika anda nak bagi pun boleh. Belikan baju comel-comel dan tahan. Supaya baby nanti rasa selesa je kalau pakai. 

⏩ Boleh Tengok Sini : Shopee | Lazada

Harap cadangan hadiah ini bermanfaat kepada mereka yang ingin membeli hadiah kepada rakan yang baru menerima cahaya mata atau baby baru. Tapi jika anda ada cadangan lain, boleh senaraikan di bahagian komen dibawah

Post a Comment

Previous Post Next Post