Saksikan Drama Rahimah Tanpa Rahim Di TV3 (Slot Akasia)

Saksikan Drama Rahimah Tanpa Rahim Di TV3 (Slot Akasia)

Cerita yang tengah hype sebelum tayangan. Jangan lupa saksikan drama Rahim Tanpa Rahim bermula 22 Januari ini melalui slot Akasia di TV3 bagi menggantikan drama Bidadari Salju.

Drama ini nampaknya sedang hangat dipertakan di media sosial ketika ini berikutan tajuk ceritanya yang menimbulkan banyak persoalan. Tetapi sebenarnya banyak perkara yang boleh kita ketahui cerita disebaliknya iaitu berkenaan Sindrom MRKH dimana wanita dilahirkan tanpa rahim itu memang ada. Jadi ianya bukan boleh dibawa main.

Jadi drama Rahimah Tanpa Rahim ini pastinya akan membukakan mata lagi berkenaan sindrom ini terutamanya bagi penonton drama ini. 

Tayangan : 28 di TV3 (Slot Aksia) dan iQIYI Malaysia
Pengarah : Eoon Suhaimi
Penerbit : Jalena Rejab dan Syawal Aiman
Terbitan : Country Universal Sdn. Bhd.
Skrip : Tommy Loh, Puovin Sandera dan Kreatis Medialoka
Pelakon : Azlee Khairi, Puteri Aishah, Ezzaty Abdullah, Liza Abdullah, Amelina Amir Sharipuddin, Mustaqim Bahadon, Hafidz Roshdi, Sera Melissa, Diana Dee, Che Kem dan ramai lagi.

Saksikan Drama Rahimah Tanpa Rahim Di TV3 (Slot Akasia)

Sinopsis Drama Rahimah Tanpa Rahim

Drama Rahim Tanpa Rahim ini mengisahkan Rahimah (Puteri Aishah), seorang gadis kampung tinggal bersama ibunya, Mak Ani (Liza Abdullah) dan bapanya, Pak Akob (Badrul Muhayat). Berikutan hasutan dan penipuan daripada adiknya, Rozana (Sera Melissa), Rahimah selalu dipersalahakan dan dibenci oleh ibubapanya serta sering ditimpa malang. 

Saksikan Drama Rahimah Tanpa Rahim Di TV3 (Slot Akasia)

Adli (Hafidz Rosdi) ada menyimpan perasaan terhadap Rahimah tetapi perasaan itu semakin menyakitkan bila Rahimah temui seorang jejaka bernama Jauhar (Azlee Khairi). Jauhar mengambil keputusan untuk memperisterikan Rahimah dan mengikut suaminya pulang ke bandar. Dalam masa yang sama Nurul (Ezzaty Abdullah) juga cintakan Jauhar dan hanya menganggap Ramzi (Mustaqim Bahadon) sebagai kawan rapat yang boleh untuk mengadu segala masalahnya.

Satu hari, Rahimah ditimpa satu penyakit sindrom dan disebabkan itu, Rahimah mengetahui bahawa sejak lahir lagi, dia memang tiada rahim dalam perutnya. Dia tidak akan mendapat zuriat sepanjang hayatnya. Rahimah berfikir bagaimanakah kehidupannya sebagai seorang isteri yang tidak mampu memberi zuriat pada suaminya. 

Saksikan Drama Rahimah Tanpa Rahim Di TV3 (Slot Akasia)

Oleh itu, dengan rela hatinya untuk mengekalkan kebahagian rumah tangganya, Rahimah mengizinkan suaminya berkahwin sekali lagi, dengan Nurul. Akhirnya, Jauhar dijodohkan dengan Nurul. Namun timbul pelbagai konflik yang menimpa Rahimah supaya Rahimah berpisah dengan Jauhar. Satu persatu perkara akan terbongkar dan adakah kebahagiaan akan menemui Rahimah.

Lahirkah bahagia yang didambakan???

Waktu Siaran

Nampak menarik pada jalan ceritanya terutamanya berkaitan dengan sindrom ini. Jadi jangan lupa untuk saksikan drama Rahimah Tanpa Rahim bermula 22 Januari ini yang disiarkan pada setiap Isnin hingga Jumaat, pukul 7 malam melalui slot Akasia di TV3.

Jika terlepas, jangan risau, anda boleh tonton semula melalui laman web www.iq.com atau download aplikasi iQIYI Malaysia. Semuanya percuma sahaja!

Tonton Episod Penuh Drama Rahimah Tanpa Rahim

Rahimah Tanpa Rahim Episod 1

Rahimah Tanpa Rahim Episod 2

Rahimah Tanpa Rahim Episod 3

Rahimah Tanpa Rahim Episod 4

Rahimah Tanpa Rahim Episod 5

Rahimah Tanpa Rahim Episod 6

Rahimah Tanpa Rahim Episod 7

Rahimah Tanpa Rahim Episod 8

Rahimah Tanpa Rahim Episod 9

Rahimah Tanpa Rahim Episod 10

Rahimah Tanpa Rahim Episod 11

Rahimah Tanpa Rahim Episod 12

Rahimah Tanpa Rahim Episod 13

Rahimah Tanpa Rahim Episod 14

Rahimah Tanpa Rahim Episod 15

Rahimah Tanpa Rahim Episod 16

Rahimah Tanpa Rahim Episod 17

Rahimah Tanpa Rahim Episod 18

Rahimah Tanpa Rahim Episod 19

Rahimah Tanpa Rahim Episod 20

Rahimah Tanpa Rahim Episod 21

Rahimah Tanpa Rahim Episod 22

Rahimah Tanpa Rahim Episod 23

Rahimah Tanpa Rahim Episod 24

Rahimah Tanpa Rahim Episod 25

Rahimah Tanpa Rahim Episod 26

Rahimah Tanpa Rahim Episod 27

Rahimah Tanpa Rahim Episod 28 (Episod Akhir)


Post a Comment

Previous Post Next Post