Senarai 5 Android Box Terbaik Untuk Tahun 2023

Ini Senarai 5 Android Box Terbaik Untuk Tahun 2023

Anda sedang mencari Android Box yang terbaik? Anda boleh lihat cadangan senarai 5 Android Box terbaik untuk tahun 2023.

Di era digital kini, banyak perkara boleh dilakukan apabila mempunyai sambungan internet termasuklah menonton televisyen. Jika dulu kita bergantung kepada antena atau satelit untuk menonton tv tetapi kini tidak lagi apabila adanya sambungan internet yang pantas.

Kini dengan internet juga kita boleh menonton tv, filem, drama, program tv dan sebagainya. Dengan sambungan internet bersama-sama Android Box anda boleh tonton tv secara online tanpa ada gangguan daripada cuaca sekali pun.

Android Box merupakan peranti yang boleh menjadikan tv biasa kita kepada smart tv yang boleh bersambung dengan wifi internet. Anda tidak perlu dapatkan smart tv dengan harga beribu-ribu tetapi anda boleh dapatkan sebuah kotak kecil, Android Box dengan harga jauh lebih murah.

BACA : 5 Smart TV Terbaik Anda Boleh Dapatkan Harga Bawah RM500 Untuk Tahun 2022

Tetapi terdapat banyak jenama dan perbezaan performance bagi setiap Android Box. Mana yang ok? Mana yang best? Anda boleh tengok sini senarai 5 Android Box terbaik untuk tahun 2023.

Senarai Android Box Terbaik Untuk Tahun 2023

Senarai Android Box ini semata-mata untuk spesifikasi dan performance sahaja. Tidak termasuk fungsi pre-installed apps dan root device. Tetapi hampir semua jenis Android Box boleh install pelbagai aplikasi tanpa dapatkan pre-installed Android Box.

Dalam senarai Android Box ini juga antara produk yang menerima tempahan yang banyak daripada platform Shopee dan Lazada.

#1 - MXQ Pro AK3229

Ini Senarai 5 Android Box Terbaik Untuk Tahun 2020

Antara Android Box dalam senarai yang paling murah iaitu bawah RM100. Dengan harga tersebut, anda peroleh sebuah peranti dengan hanya 1GB Ram beserta 8GB Memory sahaja. Walaubagaimanapun, ianya masih menyokong kualiti 4K bagi tayangan Youtube dan Netflix. Anda boleh install pelbagai aplikasi melalui Play Store yang disediakan

⏩ Link Pembelian : RM71 - Shopee | RM89 - Lazada

#2 - Tanix TX6

Ini Senarai 5 Android Box Terbaik Untuk Tahun 2020

Android Box jenama Tanix TX6 antara pilihan yang menawarkan Ram dan Memory yang tinggi iaitu masing-masing sebanyak 4GB dan 32GB. Tetapi berkaitan kualiti yang dibekalkan. Ianya hanya mampu memberikan kualiti 1080p atau HD sahaja bagi penggunaan Youtube, Netflix, Prime Video dan mana-mana platform striming yang lain. Kualiti sesuai dengan harga.

⏩ Link Pembelian : RM149 - Shopee | RM165 - Lazada

#3 - Xiaomi Mibox S

Ini Senarai 5 Android Box Terbaik Untuk Tahun 2020

Antara Anroid Box terbaik yang anda boleh dapatkan dipasaran iailah Xiaomi Mibox S. Perbezaan ketara antara 5 senarai ini adalah satu-satunya Android Box yang Certified Google. Ini bermakna, ianya merupakan peranti rasmi yang bekerjasama dengan Google. 

Ianya menjalankan sistem operasi Android 9 dan ditangkan dengan 2GB Ram beserta 8GB Rom. Pastinya tiada lagging pada peranti anda. Selain itu, Youtube, Netflix dan Prime Videos telah tersedia install dan support 4K. Tidak cukup dengan itu, juga terbina Chromecast padanya yang membolehkan anda mirroring telefon anda terus pada Android Box dan dipancarkan di TV.  Play Store juga disediakan dan anda boleh intall pelbagai aplikasi didalamnya.

⏩ Link Pembelian : RM235 - Shopee | RM228 - Lazada

#4 - Xiaomi Mi TV Stick

Ini Senarai 5 Android Box Terbaik Untuk Tahun 2020

Satu lagi keluaran Xiaomi yang menerima Certified Google adalah Mi TV Stick. Tetapi dengan harga yang sedikit murah, anda hanya dapat 1GB Ram bersama-sama 8GB Rom. Berbeza dengan Mibox S, ianya hanya menyokong paparan 1080p atau FHD sahaja. 

Kesemua ciri lain adalah sama seperti Mibox S. Tersedia aplikasi Youtube, Netflix dan Prime Videos. Boleh install pelbagai aplikasi melalui Play Store dan juga menjalankan sistem operasi Android 9.

⏩ Link Pembelian : RM124 - Shopee | RM125 - Lazada

#5 - Q Plus Android Box

Senarai 5 Android Box Terbaik Untuk Tahun 202

Berbanding dengan senarai diatas, Q Plus menang bagi kategori reka bentuk yang mana antara yang terlawa dan cleain. Ada RGB beb pada badan Android Box ni, memang cantik la kan. Dengan harga bawah RM150, anad boleh dapat 4GB Ram, 32Gb Rom dan dijalankan dengan Android 9. Selain itu, Q Plus juga menyokong paparan 6K yang pastinya lebih terang dan jelas. Tapi pastikan TV anda support la kualiti 6K ni tau.

⏩ Link Pembelian : RM148 - Shopee | RM125 - Lazada

Post a Comment

Previous Post Next Post