Tahniah Akak Askar, Farah Dinobatkan Sebagai Juara Suara Viral Tahun 2020

Farah Dinobatkan Sebagai Juara Suara Viral Tahun 2020

Selepas 8 minggu, Suara Viral kini sampai ke pusingan akhir dan diucapkan tahniah kepada akak askar, Farah telah digelar Juara Suara Viral untuk tahun 2020.

Program Suara Viral 2020 telah bermula pada 17 Jun 2020 yang lepas dalam mod SOP yang membarisi 10 peserta. Barisan peserta untuk program ini adalah datang daripada latar belakang kerjaya yang berbeza dan mereka pernah viral di media sosial dengan bakat nyanyian. Jadi program ini akan menengahkan bakat luar biasa mereka ini di dalam pertandingan yang di adili oleh juri perofesional.

Setiap minggu, Dato AC Mizal akan mengacarakan Suara Viral 2020 dengan kehadiran 2 juri tetapi iaitu Misha Omar dan Akim Ahmad. Selain itu terdapat 8 lagi juri Duduk Rumah yang mengadili hanya secara virtual (video conference) dari rumah. Mereka tersebut adalah Sissy Iman, Sarah Suhairi, Idayu, Bob Yusof, Syafiq Farhain, Ngektsai, Niezam Abdullah dan Sudyr Tahir.

Farah Dinobatkan Sebagai Juara Suara Viral Tahun 2020

Selama 8 minggu 10 peserta ini;  Boy, Soffwany, Azrul, Farid, Sulastri, Ameem, Jerry, Bella, Farahdan Bobby bertanding menyanyi dalam Suara Viral, kini hanya 5 yang tinggal iaitu Ammem, Bella, Boy, Farah dan Soffwany.

Tahniah Farah Diangkat Juara Viral 2020

Pada malam tersebut terdapat 2 pusingan atau persembahan dimana antaranya akan ada seorang peserta yang akan disingkirkan. Selepas membuat persembahan pertama, Soffwany telah disingkirkan daripada membuat persembahan untuk pusingan kedua.

Selepas menghadapi persembahan kedua, akhir seorang pemegang jawatan Lans Koperal Angkatan Tentera Malaysia, Farah telah dinobatkan sebagai Juara Suara Viral Tahun 2020. Berikut merupakan senarai penuh pemenang

Farah Dinobatkan Sebagai Juara Suara Viral Tahun 2020

Juara : Farah 
Naib Juara : Ameem
Tempat Ke-3 : Boy
Tempat Ke-4 : Bella
Tempat Ke-5 : Soffwany

Farah telah membawa hadiah wang tunai RM10,000 beserta trofi daripada Astro diikuti dengan Ameem dan Boy untuk kedudukan naib juara dan tempat ketiga.

Tahniah kepada semua peserta yang bertanding dalam program Suara Viral yang julung-julung kali di adakan ini. Walaupun mereka mempunyai pekerjaan tetapi minat kepada bidang nyanyian boleh diketengahkan kepada peringkat yang lebih tinggi.

Post a Comment

Previous Post Next Post