Cara Memulakan Perniagaan Makanan Delivery Sendiri

Cara Memulakan Perniagaan Makanan Delivery Sendiri

Waktu pandemik amat sukat terutamanya bagi yang bekerja swasta dan bekerja sendiri. Tetapi ada cara mengatasinya iaitu dengan memulakan perniagaan makanan delivery sendiri. Kenapa saya katakan begitu?

Anda boleh lihat sepanjang tempoh PKP ini, kita tidak dibenarkan keluar jika tiada urusan, kena duduk rumah sahaja. Jadi bagaimana kita nak beli makanan kalau tidak dibenarkan untuk keluar? Ya, kita akan buat tempahan secara online dan abang delivery akan terus sampai ke rumah anda. Inilah mungkin antara norma baharu yang kita kena hadap untuk lebih daripada setahun selepas ini. Takut untuk keluar rumah.

Sepanjang tempoh ini, kita buat tempahan makanan di group whatsapp, group facebook atau mana-mana laman web yang menyediakan perkhidmatan penghantara makanan. Kita duduk rumah, kita order, delivery sampai terus ke pintu.

CARABisnes Bakeri Hanya Dari Rumah Yang Mampu Meraih Sehingga 4 Angka Sebulan

Dari hari ke hari, ramai yang ambil peluang ini untuk berniaga terutamanya yang melibatkan makanan. Mereka nampak, sekarang kedai tepi jalan, restoren kalau dibenarkan beroperasi, pasti ada tempoh had. Orang ramai pun tidak dibenarkan keluar rumah jika tiada urusan. Jadi potensi pelanggan kurang. Jadi cepat-cepat tukar strategi bertukar kepada perniagaan online dengan delivery.

Memulakan Perniagaan Makanan Delivery

Kalau anda sudah mula berniaga dan ingin bertukar kepada perniagaan online, pasti tertanya beberpa perkara untuk teruskan perniagaan kan? Lagi-lagi jika anda baru sahaja ingin mulakan perniagaan. Anda pandai masak, tapi tak tahu cara nak mula

Anda tertanya-tanya, macam mana nak tarik pelanggan?
Macam mana nak buat iklan?
Iklan kat mana?
Caj delivery nak isi berapa?
Ada ke pelanggan?

dan macam-macam lagi persoalan yang timbul. Itu biasa bagi yang mereka baru sahaja kecimpung dalam perniagaan online dan delivery ini.

Jangan risau, segala persoalan itu, anda boleh dapatkan jawapannya di dalam sebuah ebook panduan seperti dibawah.

eBook Bisnes Makanan Delivery

bisnes makanan delivery

eBook ini ditulis oleh penulis yang berpengalaman dan pernah buat perniagaan makanan delivery seperti ini. Jadi segala pengalaman dikongsikan dan beberapa tips dan panduan yang disediakan di dalamnya.

Antara kandungan eBook ini adalah :
  • 5 Persediaan Sebelum Mula Bisnes. Ini penting untuk anda buat persediaan supaya bisnes anda berjalan dengan baik selepas ini
  • Kaedah-kaedah Jualan! Ada 2 kaedah bisnes makanan ni. Setiapnya ada perbezaan, jadi dalam eBook ini disediakan kaedah tersebut untuk anda pilih sama ada kaedah jualan 1 atau 2
  • Cara Pembungkusan. Dah ada makanan, mesti nak tahu cara pembungkusan, lagi-lagi bila nak delivery kan. Takut rosak atau basi nanti, kan rugi kan kita. 
  • Panduan Kira Kos & Keuntungan! Cara nak kira kos dan cara nak letakkan harga sesuai dengan keadaan semasa
  • Bagaimana Nak Mula? Ini juga penting cara nak mula. Jangan risau, dalam eBook ini ditunjukkan caranya.
  • Panduan Bina Database Pelanggan Guna Whatsapp! Jua guna whatsapp je mudah. 
  • Strategi Pantas Bina List 100 Pelanggan Pertama! Juga disediakan cara untuk kumpul database seperti nombor telefon, alamat, dan sebagainya. Ianya penting untuk penjual
  • Cara & Time Buat Iklan! Bila nak blast iklan kita, cara nak buat iklan dan sebagainya. Ada ditunjukkan di dalam eBook ini
  • Cabaran & Rintangan. Selain itu, ada juga perkongsian pengalaman sebenar daripada penulis ini sendiri

Dengan kesemua perkara ini, anda boleh dapatkan dengan harga RM30 sahaja. Anda boleh klik pautan dibawah untuk buat pembelian. Murah kan. Inilah masanya untuk anda mencari duit tambahan melalui perniagaan.

cara bisnes makanan delivery

Anda bukan sahaja menerima sebuah eBook Bisne Makan Delivery dengan sekali pembayaran, tetapi anda layak juga menerima sebuah lagi eBook percuma iaitu "Super Spaghetti!". Di dalamnya terkandung resepi spaghetti bolognese yang sedap dimakan, tetapi dengan kos yang rendah

cara bisnes makanan delivery

Jadi jangan lepaskan peluang ini, katanya harga RM30 tu tak lama. Takut bila-bila je boleh naik harga selepas ini. Rebut peluang keemasan ini.

Post a Comment

Previous Post Next Post