Tips Dan Cara Refund Daripada Tempahan Agoda Dalam Tempoh Krisis COVID-19

Disebabkan rakyat Malaysia tidak dibenarkan keluar daripada rumah tanpa sebab dan jika anda sudah buat tempahan Agoda, sebenarnya anda boleh minta refund. Jadi ikuti tips dan cara refund tempahan Agoda disini.

Tips Dan Cara Refund Daripada Tempahan Agoda Dalam Tempoh Krisis COVID-19

Tips dan cara ini dikongsikan oleh Siti Nadhirah Meow di facebook bagaimana beliau berjaya membuat refund atau free cancellation daripada Agoda walaupun status tempahan adalah Paid dan Non-Refundable.

Kebiasaanya perkara ini agak sukar untuk dilakukan lagi-lagi jika status tempahan tersebut adalah sudah di bayar atau paid dan juga non-refundable. Pastinya duit anda akan burn dan rugi begitu sahaja tanpa pergi bercuti dan duduk di penempatan tersebut.

Tetapi disebabkan status COVID-19 yang semakin meruncing dari hari ke hari iaitu secara global hatta di Malaysia sekali pun. Tambahan lagi, Kerajaan Malaysia telah mengarahkan Perintah Kawalan Pergerakan kepada semua rakyat iaitu tidak dibenarkan untuk keluar rumah dan juga ke luar negara.

Tips Dan Cara Refund Tempahan Agoda

Tips dan cara yang dikongsikan ini boleh dilakukan jika tempahan anda berada di dalam tarikh 18 - 31 Mac 2020 iaitu tempoh Perintah Kawalan Pergerakan.

Tempahan dibuat di Hotel Bangkok dan statusnya adalah non-refundable. Permohonan refund ini ditunjukkan menggunakan aplikasi Agoda. alert-info

Ikuti cara refund dibawah ini

Terlebih dahulu dapatkan aplikasi Agoda  Play Store/button  Apps Store/button/#367DC4

Langkah 1 : Buka aplikasi Agoda > pilih more > kemudian Booking Assistance

Langkah 2 : Kemudian pilih Accommodation Booking > I'd like to cancel my booking > pick your booking

Tips Dan Cara Refund Tempahan Agoda

Langkah 3 : Pada bahagian Pick reason from the reason choice, pilih pick Forced to cancel

Langkah 4 : Continue with cancellation

Langkah 5 : Done... Dia akan go back to your booking. Jangan tekan cancel booking kat situ, refresh apps.. Check booking masih ada or sudah cancel. Lepas tu anda boleh check email, receive confirmation.

Make sure muncul YELLOW WORD bru proceed cancel... "THIS BOOKING MAY BE AFFECTED BY AN EMERGENCY OR DEVELOPING SITUATION". alert-success

Tips Dan Cara Refund Tempahan Agoda

Mengikut informasi daripada Agoda, refund tersebut mungkin mengambil masa 10 hingga 30 hari mengikut bank yang anda gunakan. 

Jadai bagi mereka yang telah buat tempahan dalam tempoh 18 - 31 Mac 2020 ini, rasanya lebih baik anda buat cancellation dan juga refund daripada Agoda ini. Kita tidak dibenarkan untuk keluar daripada rumah tanpa sebab yang munasabah.

Post a Comment

Previous Post Next Post